کول خرسون کجاست؟

الناز حقیقی 1402/11/26

کول خرسون کجاست؟ این سوالی است که در اولین برخورد با نام این جاذبه طبیعی برایتان به وجود می‌آید. کول خرسون یا دره ارواح یکی از جادویی‌ترین و جذاب‌ترین دیدنی‌های دزفول است که نباید از دست داد. این منطقه که فاصله کمی با شهر دزفول دارد جایی بکر برای فرار از هیاهو شهری است. همچنین خستگی را از تنتان خارج می‌کند.



کول خرسون



کول خرسون کجاست؟


کول خرسون یا دره ارواح در 35 کیلومتری شهر دزفول و در منطقه شهیون قرار دارد. جایی سرسبز و بکر که شامل دشت و کوهستان و دره است. برای رسیدن به کول خرسون باید از روستای بیشه بزان عبور کنید و بعد از 4 کیلومتر پیاده‌روی به منطقه کول خرسون برسید. وجود چشم‌اندازهای رویایی و دلپذیر باعث شده تا دره ارواح (کول خرسون) همواره یکی از جاذبه‌های توریستی شهر دزفول باشد.



کول خرسون دزفول




علت نامگذاری کول خرسون چیست؟


کول در گویش محلی به معنای دره باریک است خرسان (احتمالا) به وجود خرس در گذشته اشاره دارد. گرچه امروزه هیچ خرسی در این محدوده زندگی نمی‌کند؛ اما همچنان مردم آنجا را به این نام می‌شناسند. ناگفته نماند که طبق داستان‌های قدیمی در این منطقه روح‌های سرگردان وجود داشت که باعث شد تا به دره ارواح هم معروف شود. هرچه که باشد این منطقه هم تماشایی و هم زیباست!


دره ارواح



جذابیت‌های کول خرسون


راهپیمای در کول خرسون شامل پیاده‌روی در مسیرهای ناهموار است که چشم‌اندازی جذاب به کوهستان و دست دارد. همچنین وجود رودخانه دز و درختان سرسبز کاری کرده تا از بودن در مسیر خسته نشوید. دامنه‌های سرسبز کوه‌های زاگرس و دشت‌های سبز این منطقه نیز هوش از سرتان می‌برند. شنا در رودخانه نیز می‌تواند یک خاطره عالی از این منطقه باشد که خوب است تجربه کنید.



کول خرسون خوزستان


اقامت در کول خرسون


لازم است بدانید که در دره ارواح هیچ اقامتگاه یا هتل وجود ندارد. لذا بهترین گزینه برای شب ماندن در آنجا کمپ است. بهتر است در سفر به آنجا تجهیزات کمپینگ به همراه داشته باشید. همچنین توصیه می‌کنیم که در این سفر از راهنمایان محلی استفاده کنید تا در مسیر گم نشوید. ناگفته نماند که در صورت لزوم می‌توانید در اقامتگاه‌های سطح شهر اسکان کنید.


بهترین زمان سفر به کول خرسون


از آنجایی که کول خرسون شامل دره‌های عمیق است بهتر است در ایام بارندگی به آنجا نروید. لذا بهترین فصل برای سفر به آنجا بهار است. همچنین در فصل تابستان با آبتنی در کول خرسون از گرما هوا خسته نمی‌شوید. همواره توصیه ما به گردشگران این است که پیش از عزیمت به این منطقه گزارش‌های هواشناسی را بررسی کنند.


دره ارواح دزفول


در سفر به کول خرسون چه تجهیزاتی همراه داشته باشیم؟

  • پاوربانک
  • داروهای شخصی
  • زیرانداز
  • میان وعده
  • آب معدنی
  • لباس اضافه
  • چاقو
  • کفش مناسب
  • کلاه


رزرو تور کول خرسون


تورهای یک روزه یا چند روزه کول خرسون بهترین گزینه برای سفر به این منطقه است. زیرا وجود راهنمای کار بلد از خطرات سفر کم می‌کند. اگر دوست دارید تا دره ارواح سرگردان را از نزدیک ببینید پیشنهاد ما به شما رزرو تور کول خرسون از سایت تورجور است. برای آگاهی درباره شرایط ثبت نام کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.