قشم کجا بریم؟

الناز حقیقی 1402/11/29

قشم جزیره‌ای مرجانی و دوست‌داشتنی در جنوب ایران است که با مناظر خارق‌العاده‌اش دلبری می‌کند. دیدنی‌های قشم هرکدام جذابیتی منحصر به فردند که شما را مات و مبهوت خود می‌کنند. از دره ستارگان گرفته تا جنگل‌های حرا! از سواحل بکر ماسه‌ای گرفته تا مراکز خرید قشم همگی شما را سرگرم می‌کنند. در این مقاله به شما می‌گوییم که در سفر به این جزیره از کجاها بازدید کنید.


جاهای دیدنی قشم



تنگه چاهکوه


یکی از جاهای دیدنی قشم تنگه چاهکوه است. تنگه‌ای با صخره‌های حیرت‌انگیز که مثل یک گالری خوش رنگ و لعاب شما را افسون می‌کند. وجود سنگ‌ها و صخره‌های صیقل خورده کاری کرده که از بودن در آنجا لذت می‌برید. فضای تنگه چاهکوه هم افسانه‌ای است و هم رویایی. اگر به صخره‌نوردی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به آنجا بزنید. عکاسی در آنجا می‌تواند به یک تجربه جالب تبدیل شود.


دیدنی های قشم



دره ستارگان


دره ستارگان گویی انتهای دنیاست! شکوه تاریخی این منطقه هوش از سرتان می‌برد. مخروط‌های نوک تیز و دیواره‌های سنگی این منطقه قدم زدن در سیاره‌ای دیگر را تداعی می‌کند. گویی که به آن سوی کهکشان پا گذاشته‌اید. دره ستارگان یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های قشم است که شهرتی جهانی دارد؛ به طوری که به ژئوپارک بین المللی قشم مشهور شده است. این منطقه اسرارآمیز مثل یک گالری مجسمه‌سازی عاشقان طبیعت را جذب خود می‌کند.


دیدنی های قشم کجاست



جنگل حرا


باشکوه‌ترین میراث طبیعی ایران را در قشم ببینید! جنگل حرا قشم یک شاهکار طبیعی است که شاید در کمتر جایی ببینید. درختان این منطقه در زمان جزر و مد به زیر آب رفته و خارج می‌شوند. به همین دلیل همیشه سبز و دیدنی‌اند. درختان جنگل حرا با تصفیه کردن آن و ایجاد سرسبزی پدیده‌ای ایجاد کرده‌اند که شاید در کمتر جایی ببینید. برای دیدن این منطقه باید سوار بر قایق شده و به آب بزنید. یادتان نرود که دوربین عکاسی همراه خود ببرید.



جاذبه های قشم



غار خربس


یکی دیگر از دیدنی‌های قشم غار خربس است. این جاذبه باستانی در 15 کیلومتری شهر قشم واقع شده و ارتفاع دیوارهای آن به 30 کیلومتر می‌رسد. به دلیل فروکش کرده آب دریا حفره‌هایی در دل کوه ایجاد شده که شبیه به غارند. درون این غارها کنده‌کاری‌هایی جالب دیده می‌شود که هنر مردمان بومی را نشان می‌دهد. وجود دهلیزها، روزنه و چشمه‌های گوناگونی در غارهای خربس باعث شده تا دیدن این منطقه خاطره‌انگیز شود.



غارهای خربس قشم


ساحل نقره‌ای


حتی تصور دیدن یک ساحل نقره‌ای در جوار دریا حیرت‌انگیز است. ساحل نقره‌ای یکی از جاهای دیدنی قشم است که شن‌های مشکی و نقره‌ای دارد. این شن‌ها مانند چراغ‌هایی ریز می‌درخشند و چشم را جادو می‌کنند. وجود کانی‌های معدنی براق باعث شده تا این منطقه همیشه برخشد. همچنین وجود پلانگتون‌ها و صدف‌های دریایی باعث شده تا درخشندگی آنجا بیشتر شود. اگر دوست دارید تا جایی کمتر دیده شده ببینید پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به ساحل نقره‌ای قشم بزنید.


جاذبه های توریستی قشم



قلعه پرتغالی‌ها


مگر می‌شود جنوب ایران سفر کرد و به بازدید از قلعه پرتغالی‌ها نرفت؟ این بنا یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های قشم است که در سال 1387 کشف شد. بیش از 100 سال قبل این بنا توسط سربازان پرتغالی ساخته شد تا از حمله بندرنشینان در امان باشند. در قلعه پرتغالی‌ها انواع ظروف چینی، توپ جنگی و شیشه کشف شده است. همچنین با داشتن بخش‌هایی مانند آب انبار، اسلحه‌خانه، زندان، کلیسا، مقر فرماندهی و تالار مورد بازدید گردشگران تور قشم قرار می‌گیرد.



دیدنیهای قشم



مرکز غواصی و تفریحات دریایی نگین قشم


اگر شیفته تفریحات دریایی و مخصوصا غواصی هستید پیشنهاد می‌کنیم که سری به مرکز غواصی نگین بزنید. این مجموعه به آموزش تفریحات دریایی و ارائه مدرک می‌پردازد. حتی اگر تجربه‌ای در این باره ندارید مربیان به شما آموزش می‌دهند. در نهایت به شما مدرک داده می‌شود. در این تجربه ناب غواصی به بازدید از ماهی‌ها و لاک‌پشت‌ها می‌روید و لذت می‌برید.



جاهای دیدنی قشم



رزرو تور قشم


برای دیدن جاذبه‌های توریستی قشم تورجور برایتان پیشنهادات ویژه‌ای دارد. تور قشم با بهترین قیمت تجربه‌ای خاص را برایتان رقم می‌زند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط ثبت نام کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.