سوغات قشم | 8 سوغاتی مناسب برای خرید از قشم

الناز حقیقی 1402/09/30

مگر می‌شود به جزیره زیبای قشم سفر کرد و سوغات خاص این منطقه را نخرید؟ سوغات قشم هم متنوع است و اقتصادی. به طوری که با هر سلیقه‌ای که باشید می‌توانید هدایایی مختلف و جذاب بخرید. اگر قصد سفر به این جزیره را دارید در این مقاله از تورجور به شما محبوب‌ترین سوغات و صنایع دستی قشم را معرفی می‌کنیم.


صنایع دستی حصیری

یکی از معروف‌ترین سوغات قشم صنایع دستی حصیری است. این نوع سوغات شامل زیرانداز، ظروف حصیری و سینی است. این نوع اقلام با طرح‌های سنتی و الهام گرفته از دریا ساخته شده‌اند و بسیار چشم‌نوازند. همچنین در تولید آن‌ها از رنگ‌های شاد بهره برده‌اند و جذابیت خاصی به ظروف بخشیده‌اند. قیمت صنایع دستی حصیری قشم نیز بسته به ابعاد متغیر است. برای خرید صنایع دستی حصیری می‌توانید به بازارهای محلی و ساحلی مراجعه کنید.


سوغات قشم


ادویه‌های جنوبی

جنوب ایران پر از ادویه‌های ناب است که چاشنی خوبی برای غذا محسوب می‌شوند. برخی از ادویه‌های قشم از کشورهایی چون هند وارد می‌شوند و در عین تند بودن بسیار خوشمزه‌اند. این ادویه‌ها به صورت بسته بندی به فروش می‌رسند و قیمت‌های متفاوتی دارند. این نوع سوغات قشم را نیز می‌توان از بازارهای سنتی تهیه کرد.

سوغات قشم


صنایع دستی دریایی

صدف‌ها، مرجان‌ها و حلزون‌ها بخش جدایی‌ناپذیر سرزمین‌های جنوب ایران است. به همین دلیل در تولید صنایع دستی دریایی استفاده می‌شوند. از آن‌ها در ساخت انواع مجسمه، عروسک و بدلیجات استفاده می‌شود. اگر به دنبال سوغات متفاوتی از قشم هستید پیشنهاد می‌کنیم که این اقلام دوست‌داشتنی را از دست ندهید.

سوغات قشم


نان محلی

قشم مانند دیگر نواحی ایران نان محلی خاص خود را دارد. در این جزیره بیش از 10 نوع نان طبخ می‌شود که عطر و طعم گوناگونی دارند. در تولید اکثر آن‌ها از آرد و تخم مرغ استفاده می‌شود. از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به نان تموشی و نان فلزین اشاره کرد. برای خرید نیز می‌توانید به نانوایی‌های سنتی و شیرینی فروشی‌ها مراجعه کنید و انواع نان محلی را بخرید.


خرما

مگر می‌شود به جنوب سفر کرد و خرما نخرید؟ در این جزیره رطب‌هایی شیرین و طبیعی به فروش می‌رسند که بسیار درجه1‌اند! طعم خوب و کیفیت عالی آن‌ها باعث شده تا به کشورهای دیگر هم صادر شوند. همچنین به دلیل مقوی بودن می‌توان در کنار چای عصرانه‌ای عالی باشد. امروزه انواع خرما قشم در بازارهای این جزیره به فروش می‌شود که بسته به حجم و نوع خرما قیمت متغیری دارند.

سوغات قشم


کیک سنتی هلر

اگر روزی با تور قشم همراه شدید و یا به صورت انفرادی راهی این جزیره شدید از چشیدن طعم کیک سنتی هلر غافل نشوید. این کیک سنتی که بیشتر توسط مردم محلی درست می‌شود طعمی منحصر به فرد دارد. کیک هلر را معمولا همراه با چای سرو می‌کنند و برای عصرانه گزینه خوبی است.


گلیم

گلیم قشم به دلیل طرح و رنگ رویایی‌اش مشهور است. این سوغات قشم از گذشته تاکنون طرفداران زیادی داشته است و بیشتر توسط زنان محلی تولید می‌شود. گلیم قشم به دلیل دست بافت بودن قیمت نه چندان ارزانی دارد؛ اما ارزش خرید دارد! زیرا هم زیبایی‌بخش منزلتان است و نشان از اصالت جزیره زیبای قشم است.


سوغات قشم؛ یادآور خاطرات قشنگ!

اگر روزی بخت با شما یار شد و به قشم سفر کردید حتما از خرید سوغات قشم غافل نشوید. اگر قصد سفر به این جزیره را دارید تورجور در کنار شماست. برای رزرو تور و هتل‌های قشم می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید.