همه چیز درباره نیم شارژ هتل

یوآل 1401/03/03

قطعاً شما هم تا به حال بارها با عبارت نیم شارژ هتل روبرو شده‌اید و علاقه دارید آن را بهتر بشناسید. مطمئناً به خوبی می‌دانید که در تمام هتل‌های جهان یک قانون مشترک وجود دارد. اتاق‌های هتل در ساعت ۱۴ عصر به مسافر جدید تحویل داده می‌شود و در ساعت ۱۲ ظهر از مسافر تحویل گرفته می‌شود. اما همه مردم نمی‌توانند خودشان را با این قانون تطبیق دهند و گاهی اوقات شرایط به شکلی پیش می‌رود که آنها با این قانون به مشکل بر می‌خورند. مثلاً در برخی مواقع ممکن است مسافران زودتر از ساعت 14 به هتل برسند یا دیرتر از ساعت ۱۲ بخواهند هتل را ترک کنند.

در این شرایط نیم شارژ هتل می‌تواند به مسافران کمک کند. به عبارت بهتر، در شرایطی که شما قرار باشد چه برای تحویل و چه برای خروج از اتاق، ساعت‌های زیادی معطل شوید، می‌توانید این ساعات را با پرداخت هزینه‌های کمتر از اتاق‌های هتل استفاده کنید. در واقع شما ۵۰ درصد هزینه یک اتاق را پرداخت می‌کنید و مدت زمان معطلی خودتان را در همان اتاق می‌مانید. به این شکل هم در زمان خودتان صرفه جویی کرده‌اید و هم از پرداخت هزینه کامل یک اتاق معاف شده‌اید.

نیم شارژ هتل

نیم شارژ هتل چه مزایایی دارد و برای چه افرادی مناسب است؟

اگر بخش ابتدایی این مطلب را مطالعه کرده باشید احتمالاً خودتان مزایای نیم شارژ هتل را به خوبی درک کرده‌اید. اما به هر حال این مزایا را کمی‌ دقیق‌تر با هم بررسی می‌کنیم. در گذشته افرادی که معطلی زیادی در مسافرت‌های خودشان تجربه می‌کردند، به جای آواره شدن در شهر محل مقصدشان، اتاق را مجدداً با پرداخت هزینه کامل در اختیار می‌گرفتند. یعنی آنها برای چند ساعت بیشتر اقامت در هتل مجبور بودند هزینه یک شب اقامت را پرداخت کنند. به وجود آمدن قانون نیم شارژ این مشکل را تا حدی رفع کرده و مسافران هزینه کمتری پرداخت می‌کنند.

از طرفی به دلیل اینکه بسیاری از مشاغل در حال حاضر به صورت الکترونیکی هستند و افراد می‌توانند از راه دور برخی از مشکلات خودشان را رفع کنند، اقامت نیم شارژ یک مزیت بزرگ دیگر هم دارد. شما با استفاده از این مدل اقامت می‌توانید به جای اینکه وقت خودتان را در شهر تلف کنید، از زمانی که دارید برای رفع مشکلات یا انجام وظایف خودتان استفاده کنید. ضمناً استفاده از نیم شارژ و هدر ندادن وقت در محیط شهری باعث می‌شود بدن شما کمتر خسته شود و پس از بازگشت به مبدا به راحتی بتوانید به امور روزمره خودتان بپردازید. البته استفاده از قانون نیم شارژ برای همه مناسب نیست. افرادی که حداکثر ۲ الی ۴ ساعت اتلاف وقت دارند، نیم شارژ هتل گزینه مناسبی برای آنها نیست و فقط تلف کردن مقداری پول بیشتر است.

آیا برای نیم شارژ جایگزین‌های دیگری هم وجود دارد؟

خوب است بدانید که برای نیم شارژ هتل، جایگزین‌های دیگری هم وجود دارد. در ادامه برخی از راهکارهایی که شما می‌توانید برای جلوگیری از اتلاف وقت از آنها کمک بگیرید را با هم مرور می‌کنیم:

  • مشورت با کارکنان هتل: اولین اقدامی‌ که برای اقامت بیشتر و کوتاه مدت در هتل می‌توانید داشته باشید، مشورت گرفتن از پرسنل هتل است. قطعاً آنها با شرایط هتل و نحوه مدیریت آن آشنایی بیشتری دارند و می‌توانند راه حل‌های خوبی به شما پیشنهاد دهند. حتی دیده شده برخی از پرسنل هتل چند ساعت اقامت بیشتر یا ورود زودتر به هتل را پذیرفته‌اند.
  • استفاده از امکانات هتل: شما می‌توانید مدت زمانی که زودتر به هتل می‌رسید یا تا زمان حرکت فرصت دارید را در محیط هتل صرف کنید و به بازدید از امکانات آن بپردازید. همچنین در صورتی که هتل فضایی مثل کافی شاپ داشته باشد، می‌توانید این مدت زمان را با حضور در آن پشت سر بگذارید.
  • گردش در شهر: یک راه متداول و معمول که در هتل‌های کشورمان هم بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، سپردن چمدان‌ها به هتل و گذراندن وقت اضافی در محیط شهر می‌باشد. البته این کار برای مدت طولانی اصلا مناسب نیست. اگر بخواهید برای مدت طولانی این کار را انجام دهید هم خسته می‌شوید و هم زمان خودتان را بی دلیل هدر داده‌اید.

در پایان باید این نکته را خدمت شما متذکر شویم که رعایت قانون نیم شارژ هیچگونه الزامی‌ندارد. به همین دلیل است که بسیاری از هتل‌های موجود در داخل و خارج از کشورمان این قانون را نمی‌پذیرند و آن را رعایت نمی‌کنند. پس در برنامه ریزی سفر خودتان زیاد روی این قانون حساب باز نکنید.

رزرو هتل

امروزه رزور هتل با کمک وب سایت آژانس‌های مسافرتی امکان‌پذیر شده است. تورجور نیز به عنوان یکی از این مجموعه‌ها در کنار شماست تا در کمترین زمان اقدام به رزرو هتل کند. همچنین اگر لازم به پرداخت نیم شارژ است همکاران ما به نحو احسن شما را راهنمایی می‌کنند. جهت کسب اطلاع درباره خدمات ما می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.