آشنایی با هتل بوتیک

1401/03/16

معمولا افرادی که بوتیک هتل را به جای هتل انتخاب می کنند به دنبال اقامتی مدرن و مجلل نیستند. این افراد در عین حال که دوستدار رفاه و امکانات هستند،  در پی هنر، فرهنگ و اصالت به جا مانده از دوران گذشته هستند. بوتیک هتل از زیرمجموعه انواع اقامتگاه ها است. این واژه از اوایل دهه ۸۰ ابتدا در آمریکا و انگلستان رایج شد.بوتیک هتل از آن زمان طرفداران بسیاری برای خود پیدا کرد. در حال حاضر در ایران نیز بوتیک هتل های زیبا با امکانات بسیار تأسیس شده اند.اولین بوتیک هتل ایران در سال 1385 تأسیس شد.


Boutique hotel

مشخصات اصلی بوتیک هتل ها چیست؟

بوتیک هتل ها معمولاً بزرگ نیستند.یکی از مشخصات بارز این اقامتگاه ها مساحت آن ها است.تعداد اتاق های این اقامتگاه ها باید زیر 100 اتاق باشد. کیفیت خدمات در این نوع اقامتگاه ها معمولاً به واسطه کم بودن تعداد اتاق ها و تعداد مهمان ها، از استاندارد بالایی برخوردار است. از سوی دیگر اگر اقامتگاهی کمتر از 10 اتاق داشته باشد، به عنوان مهمانسرایی با خدمات صبحانه محسوب می شود. البته در ایران در حال حاضر با توجه به اینکه این اقامتگاه ها پدیده نسبتاً جدیدی هستند، حتی بوتیک هتلی تنها با چهار اتاق نیز در حال فعالیت در شهر تبریز است.

Boutique hotel

دارای اعتبار  و استاندارد بالایی است

بوتیک هتل با دارا بودن اتاق های محدود با معماری و اکسسوری های منحصر به فرد و امکانات و خدمات حرفه ای، می تواند انتظارات مهمانانش را به بهترین شکل برآورده کند. این هتل ها یا به شکل مستقل و یا به عنوان زیرمجموعه یک هتل بزرگ تر در حال فعالیت هستند. اما در هر حال خدمات خود را طبق اصول استاندارد ارائه می کنند.

بوتیک هتل ظاهر متفاوت و متمایزی دارد

بوتیک هتل‌ ها در عین حال که دارای به روزترین امکانات و تجهیزات مدرن هستند، دارای طراحی داخلی و خارجی ویژه ای هستند. در معماری این بناها اصالت و قدمت یک منطقه نقش مهمی ایفا می کند. عناصر و سمبل های ریز و درشتی که در گوشه و کنار این اقامتگاه ها به کار رفته با نهایت ظرافت و برگرفته از فرهنگ، هنر و تاریخ یک منطقه هستند. در اتاق ها و فضاهای عمومی این قبیل مجموعه ها مبلمان مجلل با چوب های بسیار با کیفیت و پارچه های خوش‌رنگ به چشم می خورد.

این اقامتگاه ها سمبلی از عناصر طبیعی و فرهنگی محلی هستند که در آن واقع شده‌اند

معمولاً بوتیک هتل‌ ها معرف تاریخ و پیشینه جایی هستند که در آن واقع شده اند. به این صورت که در دکوراسیون داخلی مجسمه ها، تابلوها و آثار اصیل مردم آن منطقه به چشم می خورد. معمولاً در حیاط این هتل ها پوشش گیاهی مختص آن منطقه را می توان مشاهده کرد. غذاهایی که سرو می شوند عموماً غذاهای محلی هستند. موسیقی زنده و سازهای محلی در این اقامتگاه ها نواخته می شوند.

بوتیک هتل های ایرانی که در دنیا محبوب شده اند

خبرگزاری سی‌ان‌ان اخیراً به معرفی چند بوتیک هتل ایرانی پرداخته است. ممکن است خود ایرانیان کمتر در مورد آن ها شنیده و یا خوانده باشند. سی ان ان در این مطلب از جذابیت ‌های شگفت‌انگیز این اقامتگاه ها گفته است. این خبرگزاری لیستی از زیباترین بوتیک ‌هتل ‌های ایران را ارائه کرده است که معمولاً به صورت خانوادگی اداره می شوند و مساحت کوچکی دارند. البته که بوتیک هتل های ایران محدود به همین اسامی نیست و اقامتگاه های زیبای زیادی وجود دارد که در سراسر ایران در حال فعالیت هستند.


Boutique hotel


بوتیک هتل جویبار، شهر اصفهان

یک اقامتگاه با هفت اتاق جذاب که مؤسس آن یک خانم معمار جوان به نام طاهره مختارپور است. این هتل در واقع بنایی متعلق به اواخر دوران قاجار است که بازسازی و مرمت شده است. تمایز این اقامتگاه در این است که پلاستیک مصرف نمی کند، و برای نظافت از مواد شوینده ارگانیک استفاده می کند. در عین حال منوی گیاهی برای مهمانان گیاهخوار در نظر گرفته است.

بوتیک هتل حنا، شهر تهران

معماری این اقامتگاه تا حدودی مشابه سبک معماری باوهاوس در آلمان است. این سبک در دهه ۱۹۳۰ میلادی در آلمان رواج داشته است. این بوتیک هتل به نحوی مرمت و بازسازی شده است که اقامتگاهی مدرن و راحت برای ساکنان خود باشد.

هتل درب شازده، شهر شیراز

این هتل شامل هفت اتاق است که در ابتدا منزل یک بازرگان بوده است. از این بنا در قرن نوزدهم به عنوان منزل شخصی استفاده شده است. در حال حاضر با مرمت تخصصی در قالب بوتیک هتل احیا شده است.

مهمانخانه حوضک، شهر اصفهان

مهمانخانه حوضک در مجاورت مسجد جامع اصفهان که ثبت جهانی نیز شده است، قرار دارد.این بوتیک هتل اولین اقامتگاه بومگردی در شهر اصفهان است. این اقامتگاه زیبا توسط یک زوج جوان اداره می شود. نکته جالب در مورد این اقامتگاه این است که در این بنا، کارگاه چاپ باتیک برگزار می‌ شود و همچنین مهمانان می توانند از دوچرخه هایی که در اختیارشان قرار می گیرد برای گشت و گذار در شهر استفاده کنند.

رزرو هتل بوتیک

رزرو هتل بوتیک مانند دیگر هتل‌ها از طریق وب سایت‌های گردشگری انجام می‌شود. همچنین آژانس مسافرتی تورجور با سال‌ها سابقه در این حوزه به شما کمک می‌کند. اگر تمایل دارید تا در این باره بیشتر بدانید می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید