اشیا ممنوعه در پرواز های داخلی و خارجی در کابین

یوآل 1402/07/17

سفر های داخلی و خارجی هر کدام قوانین خاص خود را دارند. در این نوشتار در مورد اشیا ممنوعه در پرواز های داخلی و خارجی توضیحاتی ارائه خواهیم داد تا با اطلاع از این قوانین یک سفر مطمئن را تجربه کنید. حمل برخی از وسایل به داخل کابین هواپیما و برخی دیگر از لوازم کلا در سفر هوایی ممنوع است. شما باید به طور کلی با این وسایل آشنا باشید تا در فرودگاه به مشکل برخورد نکنید. در نظر داشته باشید چه در سفر های خارجی و چه در سفر های داخل حمل برخی وسایل و لوازم به داخل کابین ممنوع است. برای مثال حمل وسایل فلزی مانند تیغ، کاتر، قیچی، ناخن گیر، ابزار خیاطی، اشیاء منحنی، چاقو و هر گونه وسایل تیز به داخل کابین ممنوع است. البته این وسایل می توانند داخل چمدان در قسمت بار هواپیما حمل شوند.

همانطور که گفته شد برخی وسایل از اشیا ممنوعه در پرواز های داخلی و خارجی محسوب می شوند و باید به بخش محموله تحویل داده شوند. از جمله این وسایل می توان به لوازمی مانند قطعات یدکی، لوازم حجیم و ... اشاره کرد. یکی از مواردی که حمل و نقل آن ممنوع است، دخانیات می باشد. استعمال دخانیات در همه پرواز ها ممنوع می باشد. به همین دلیل حمل و نقل کبریت یا فندک مجاز نیست و نمی توان به عنوان بار دستی آن ها را جابجا کرد. بعضی از ایرلاین ها مانند ماهان حمل و نقل هر گونه فندک یا کبریت را ممنوع اعلام کرده اند. در مورد مایعات باید گفت که تنها شما می توانید مایعاتی با وزن نهایتا 100 میلی لیتر را به داخل کابین حمل کنید. حمل مایعات، ژل، اسپری و موادی از این قبیل بیشتر از این حجم به داخل کابین ممنوع است. این وسایل را می توانید در قالب بار به شرکت هواپیمایی تحویل دهید.

حمل و نقل مایعات

همانطور که گفته شد حمل مایعات بیشتر از 100 میلی لیتر از اشیا ممنوعه در پرواز های داخلی و خارجی محسوب می شود. این مورد درباره عطر و ادکلن ها نیز صدق می کند. این موارد را در کیف دستی می توانید جابجا کنید. یکی دیگر از مواردی که حمل و نقل آن ها دارای محدودیت است، وسایل ورزشی و اسلحه های شکاری است. برای حمل و نقل این وسایل باید از قبل شرکت هواپیمایی را در جریان قرار دهید. در نظر داشته باشید که اسلحه ها به عنوان کالای امنیتی شناخته می شوند. در این مورد وزن هر سلاحی که همراه خود دارید، باید از 5 کیلوگرم کمتر باشد. در این صورت نیز باید با ارائه مستندات، بار باید در قسمت حمل بار پذیرش شود. اگر وزن سلاحی که برای حمل و نقل آن اقدام کرده اید، بیشتر از 5 کیلوگرم باشد باید آن را به قسمت باربری تحویل دهید. این موارد در قسمت انبار هواپیما حمل می شوند.

وسایل ممنوع در پرواز

اشیا ممنوعه در سفر های خارجی

گفته شد که اشیا ممنوعه در پرواز های داخلی و خارجی اصولا مشترک هستند. اما در سفر های خارجی این موضوع کمی تفاوت دارد. برای مثال ممکن است برخی موارد به نظر شما بی اهمیت باشد در صورتی که در یک سفر خارجی از وسایل ممنوعه محسوب می شود. یکی از این موارد میوه و سبزیجات چه از نوع تازه و چه از نوع خشک شده آن است. در نظر داشته باشید برخی کشور ها مانند آمریکا میوه و سبزیجات را به عنوان یک تهدید برای کشاورزی کشور خود به حساب می آورند. شاید برای شما جالب باشد بدانید که ورود هر گونه سبزی و میوه به ایالات متحده کاملا ممنوع است. این مورد مشمول جریمه می شود و برای اولین بار مسافر با همراه داشتن این موارد 300 دلار جریمه خواهد شد. اگر این مورد تکرار شود، جریمه حمل و نقل میوه و سبزیجات به 500 دلار خواهد رسید. در نتیجه باید با اعلام قبلی اقدام به حمل و نقل میوه یا سبزیجات کنید.

اگر به استرالیا سفر می کنید حمل و نقل میوه و سبزیجات را فراموش کنید. اگر از این موارد همراه خود دارید حتما از قبل آن را اطلاع دهید. این موارد شامل جریمه 420 دلاری خواهند بود که حتی ممکن است به هزاران دلار جریمه نیز برسد. این قانون در کشور انگلستان سخت گیرانه نیست و شما می توانید به حد معمول میوه و سبزیجات همراه خود داشته باشید و نیاز به اطلاع قبلی نیست.


جمع‌بندی

در این مقاله آموختیم که اشیا ممنوعه در پرواز چیست. لذا آگاهانه‌تر می‌توانید چمدان خود را جمع‌آوری کنید. اگر قصد رزرو بلیط هواپیما دارید می‌توانید از طریق تورجور حساب کنید. همکاران ما در تمام ساعات کار راهنمایتان می‌کنند.