سوغات قزاقستان

الناز حقیقی 1403/01/05

ازانجایی که قزاقستان فرهنگی اصیل دارد صنایع دستی این سرزمین نیز در نوع خود بی‌همتاست. سوغات قزاقستان از آن دسته هدایایی است که گردشگران بدون خرید آن این کشور را ترک نمی‌کنند. چه شیفته نان‌های محلی باشید و چه صنایع دستی سنتی این کشور تنوع زیادی را پیش رو شما قرار می‌دهد. در ادامه مشهورترین آن‌ها را پیشنهاد می‌کنیم.


شکلات قزاقستان


یکی از محبوب‌ترین سوغات قزاقستان شکلات این کشور است.  بد نیست بدانید که در قزاقستان کارخانه شکلات سازی رخات قرار دارد که یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های ان منطقه است. این کارخانه به تولید انواع شکلات کاکائویی و شیری می‌پردازد که طعمی عالی دارند. همچنین طرح و بسته‌بندی این شکلات‌ها در نوع خود منحصر به فرد است. لذا می‌توان گفت اصلی‌ترین سوغات این کشور شکلات است که نباید از دست داد.



سوغات قزاقستان


مجسمه‌های سنتی


مجسمه‌های سنتی که به اسباب بازی بالا بالا شهرت دارند از دیگر سوغات قزاقستان‌اند که قیمتی اقتصادی دارند. این تندیس‌های کوچک به شکل شخصیت‌های فولکلور این منطقه ساخته شده‌اند و تنوع زیادی دارند. همچنین به دلیل خوش رنگ و نقش بودن طرفداران زیادی دارند. ناگفته نماند که ابعاد آن‌ها نیز کوچک است و به راحتی در چمدان قرار می‌گیرند.


سوغات کشور قزاقستان




ظروف سنتی فلزی


اگر عاشق ظروف سنتی هستید ظروف فلزی قزاقستان گزینه خوبی‌اند. این نوع سوغات قزاقستان شامل لیوان، بشقاب و لوازم است است که بسیار جذاب تولید می‌شوند. ظروف سنتی معمولا توسط مردم بومی درست می‌شوند و تنوع خوبی دارند. همچنین قیمت‌های آ‌ها چندان بالا نیست و به عنوان سوغات برا تزئین منزل به کار می‌روند.


کاسه‌های چای‌خوری


مگر می‌شود به قزاقستان سفر کرد و کاسه‌های چای خوری این منطقه را نخرید؟ این نوع کاسه از آن دسته سوغات قزاقستان است که با سفال درست می‌شوند و برای عصرانه گزینه‌ای عالی‌اند. همچنین طرح و نقش آن‌ها بسیار قشنگ است و می‌توان برای تزئین ویترین از آن‌ها استفاده کرد. کاسه‌های چای خوری بسته به طرح و رنگ تنوع قیمتی زیادی دارند و حق انتخاب فراوان دارید.


شیرداک


اگر عاشق صنایع دستی هستید پیشنهاد ما به شما شیرداک است. این قالیچه سنتی نمدی در ابعاد و نقوش متعدد درست می‌شود و بسیار رنگارنگ است. از آن می‌توان به عنوان تابلو فرش یا تزئین اتاق استفاده کرد. طرح‌های سنتی شیرداک از فرهنگ قزاقستان الهام گرفته و داستان‌های زیادی را روایت می‌کنند.


سوغات قزاقستان



سفر به قزاقستان


اگر دوست دارید تا دیدنی‌های قزاقستان را از نزدیک ببینید تورجور برایتان پیشنهادات ویژه‌ای دارد. تور قزاقستان یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.