سوغات تاجیکستان

الناز حقیقی 1402/12/27

مگر می‌شود به تاجیکستان سفر کرد و سوغات این سرزمین آرام دوست‌داشتنی را نخرید؟ سوغات تاجیکستان از تنوع زیادی برخوردار است؛ به طوری که بسته به سلیقه و بودجه خود حق انتخاب زیادی دارید. در این مقاله به شما می‌گوییم که در صورت سفر به این کشور چه هدایایی برای عزیزانتان تهیه کنید.


نان تاجیکی


یکی از بهترین سوغات تاجیکستان نان تاجیکی نام دارد. این شیرینی خوشمزه با ترکیب تخم مرغ، آرد، جوش شیرین و شکر است. همچنین به دلیل اینکه توسط مردم بومی درست می‌شود قیمتی اقتصادی دارد. نان تاجیکی توسط به دلیل حجم کم و قیمت نه چندان زیاد خود گزینه خوبی برای سوغات است.


سوغات تاجیکستان



تندیس‌های چوبی


مجسمه‌های چوبی از جمله سوغات تاجیکستان است که در ابعاد و رنگ‌های مختلف درست می‌شود. این نوع تندیس در اشکال حیوانات درست می‌شود و جنس اکثر آن‌ها چوبی یا سفالی است. دقت کنید که در هنگام خرید آن را درون جعبه قرار دهید تا مانع از آسیب دیدنش شود. تندیس‌های چوبی تاجیکی گزینه خوبی برای تزئین منزل است و پیشنهاد می‌کنیم که از خریدش غافل نشوید.


سوغات تاجیکستان



ظروف سفالی


یکی دیگر از انواع سوغات تاجیکستان ظروف سفالی نام دارد. این نوع ظروف در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف درست می‌شوند و جلوه‎‌ای جذاب دارند. همچنین ابعاد آن‌ها با یکدیگر متفاوت است و کاربردهای گوناگون دارند. اگر روزی بخت با شما یار شد و راهی تاجیکستان شدید از خرید ظروف سفالی این دیار غافل نشوید.


سوغات تاجیکستان چیست



محصولات چرم


اگر به چرم علاقه دارید پیشنهاد ما به شما محصولات چرم این کشور است. این اجناس شامل، کت، کیف، کفش و ساک دستی است. همچنین به دلیل رنگ‌‌های مختلف حق انتخاب زیادی را در اختیار افراد قرار می‌دهند. ناگفته نماند که هزینه این محصولات کم نیست؛ اما به دلیل اصل بودن کیفیتی عالی دارند.


آشنایی با سوغات تاجیکستان



حوله تاجیکی


یکی از باکیفیت‌ترین سوغات تاجیکستان حوله تاجیکی است. این نوع حوله الیافی نرم و لطیف دارد و در بافت آن ابریشم به کار رفته است. به همین دلیل کیفیتی عالی دارد و پوست را نوازش می‎‌دهد. حوله‌های تاجیکی به وفور به کشورهای دیگر هم صادر می‌شوند و گزینه خوبی برای سوغات‌اند.


سوغات کشور تاجیکستان



مگنت‌


اگر خواهان سوغاتی ارزان و کم حجم هستید مگنت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مگنت‌ها از جمله سوغات تاجیکستان‌اند که با نقوش و طرح‌های زیبا طراحی شده‌اند. همچنین به دلیل قیمت کم و حجم کم خود گزینهه‌ای عالی برای خرید سوغات‌اند. مگنت‌های تاجیکستان به وفور در مغازه‌های سطح شهر به فروش می‌رسند.


پارچه‌های محلی


اگر به فرهنگ تاجیکستان علاقه دارید بد نیست تا پارچه‌های این کشور را تهیه کنید. پارچه‌های تاجیکی از جمله سوغات تاجیکستان‌اند که تنوع زیادی دارند. این محصولات ده‌ها طرح و رنگ دارند و چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. قیمت‌ این اجناس منغیر است و در بازارهای محلی می‌توانید انواع آن‌ها را با متفاوت‌ترین قیمت خریداری کنید.


سوغات تاجیکستان


ظروف مسی


ظروف مسی از دیگر سوغات تاجیکستان است که در طب سنتی هم کاربرد دارند. این نوع ظروف توسط مردم بومی درست می‌شوند و کیفیت خوبی دارند. از انواع ظروف مسی تاجیکستان می‌توان به لیوان، کاسه و قابلمه اشاره کرد. قیمت ظروف مسی تاجیکستان نیز اقتصادی است و گزینه مناسبی برای سوغات به شمار می‌آیند.


سوغات تاجیکستان چیست



سفر به تاجیکستان


اگر دوست دارید تا سفر به این کشور آرام و بازدید از دیدنی‌های تاجیکستان را تجربه کنید پیشنهاد ما به شما همراه شدن با تور تاجیکستان است. این تور با ارئه خدمات قابل قبول خاطراتی تکرارنشدنی را برای گردشگران رقم می‌زند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید با همکاران ما تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید.