دیدنی‌های تاجیکستان

الناز حقیقی 1402/12/23

تاجیکستان کشوری کوهستانی در همسایگی افغانستان، ازبکستان، قرقیزستان و چین است که جاذبه‌های توریستی کم ندارد. از جمله دیدنی‌های تاجیکستان می‌توان به جاذبه‌های طبیعی آن مانند دریاچه و کوهستان اشاره کرد که در نوع خود بی‌نظیرند. در ادامه به معرفی مشهورترین آن‌ها می‌پردازیم.


پارک رودکی


یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های تاجیکستان پارک رودکی نام دارد. این پارک به افتخار شاعر پارسی رودکی نامگذاری شده است و فضایی سرسبز دارد. وجود درختان متنوع و حوض‌های پرآب باعث شده تا این بوستان همواره جایی باشکوه برای عکاسی باشد. همچنین در این پارک مجسمه‌ای از رودکی وجود دارد که یاد این شاعر را زنده نگه داشته است.



ددینی های تاجیکستان




تئاتر اپرا و باله


اگر عاشق هنر هستید در سفر به تاجیکستان حتما سری به تئاتر اپرا بزنید. این مجموعه جایی جالب برای دیدن تئاتر و رقص باله است. به طوری که هر ازگاهی در آنجا شاهد اجراهای باشکوه هستیم. بنای جذاب تئاتر بالا باعث شده تا به یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های تاجیکستان تبدیل شود و شهرت زیادی در سطح منطقه پیدا کند.



جاهای دیدنی تاجیکستان



موزه ملی تاجیکستان


یکی دیگر از معروف‌ترین دیدنی‌های تاجیکستان موزه ملی نام دارد. این موزه 2 طبقه سه بخش باستان‌شناسی، تاریخ طبیعی و هنرهای معاصر دارد. همچنین در آن بیش از 50 هزار اثر نفیس نگهداری می‌شود. از جمله آثاری که در موزه ملی تاجیکستان نگهداری می‌شود می‌توان به لباس‌های زرهی، تندیس، ابزار موسیقی، نقاشی و غیره اشاره کرد. همچنین در آنجا مجسمه بودا وجود دارد که بیش از 1600 سال قدمت دارد.



جاذبه های تاجیکستان




بنای یادبود اسماعیل سامانی


امیر اسماعیل سامانی یکی از پادشاهان پارسی زبان بود که به نیکی از او یاد کرده‌اند. او نقش مهمی در گسترش زبان پارسی داشت و نزد مردم از محبوبیت زیادی برخوردار بود. امروزه بنایی یادبود از وی به یادگار مانده که به عنوان یکی از مشهورترین دیدنی‌های تاجیکستان شناخته می‌شود. اگر روزی بخت با شما یار شد و با تور تاجیکستان همراه شدید حتما از این تندیس نیز بازدید کنید.



دیدنیهای تاجیکستان



قلعه حصار


قلعه حصار یکی از باشکوه‌ترین دیدنی‌های تاجیکستان است که در 30 کیلومتری شهر دوشنبه قرار گرفته است. این دژ بخشی از فرهنگ تمدن این کشور است و گذشته آن را بیان می‌کند. بخش‌هایی از قلعه حصار در سال 1924 توسط ارتش روس از بین رفت؛ اما همچنان بخش‌هایی از آن به یادگار مانده است. از جمله بخش‌های آن می‌توان به برج‌های دوقلو، موزه و حیاط اصلی اشاره کرد که مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.


جاذبه های توریستی تاجیکستان



بازار شاه منصور


برای خرید سوغات تاجیکستان بد نیست تا سری به بازار شاه منصور بزنید. این بازار جایی عالی برای دیدن فرهنگ این کشور است. از آنجا می‌توان انواع خوراکی‌های محلی، صنایع دستی، پوشاک، سوغات و میوه خریداری کرد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که پنیر محلی از آنجا بخرید و تجربه جالبی را رقم بزنید.

دیگر جاهای دیدنی تاجیکستان

  • آبشار گوسگارف
  • دالان واخان
  • شهر باستانی پنجکنت
  • برج پارچان
  • تیرک دوشنبه
  • سد نورک

سفر به تاجیکستان

برای سفر به این کشور بهترین گزینه تور تاجیکستان است. همکاران ما در تمام ساعات کاری در کنارتان هستند تا راهنمایتان کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.