دیدنی‌های قزاقستان

الناز حقیقی 1402/12/21

قزاقستان یکی از کشورهای آسیایی است که در همسایگی روسیه، چین، قرقیزستان و ازبکستان قرار دارد. دیدنی‌های قزاقستان به دلیل متنوع بودن کاری کرده‌اند که گردشگران ماجراجو جذب آنجا شوند. از طبیعت بکر آنجا گرفته تا بناهای سنتی قزاقستان جاذبه‌های تماشایی زیادی دارد. در این مقاله به معرفی محبوب‌ترین آن‌ها می‌پردازیم و اطلاعات خوبی در اختیارتان قرار می‌دهیم.



دیدنی های قزاقستان



کلیسا جامع زنکوف آلماتی


یکی از دیدنی‌های قزاقستان کلیسا جامع زنکوف است که در شهر آلماتی قرار گرفته است. پروژه احداث این بنا در اوایل قرن 19 آغاز شد و تا 1907 طول کشید. کلیسا به دستور اسقف وقت ساخته شد و در احداث آن از چوب بهره برده‌اند. کلیسا جامع زنکوف آلماتی یک برج ناقوس دارد که تماما با چوب ساخته شده و تزئین شده است. همچنین درون این بنا نقاشی‌هایی مذهبی به کار رفته که داستان کتاب مقدس را بیان می‌کنند. این بنای مقدس در طول تاریخ شاهد اشغال توسط روس‌ها و حتی زلزله بود. حتی برای مدتی از آن برای مقاصد غیر مذهبی استفاده می‌کردند. در نهایت به کاربری اصلی خود برگشت و حالا یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های قزاقستان است.



جاهای دیدنی قزاقستان




مسجد نور سلطان آستانه


یکی دیگر از جاهای دیدنی قزاقستان مسجد نور سلطان آستانه است که در سال 2023 افتتاح شد. این مسجد جذاب حدود 68 هزار متر مربع مساحت دارد و می‌تواند 35هزار نفر را در خود جای دهد. این بنا از 5 گنبد لاجوردی، 4 مناره و چندین دیواره تزئین شده درست شده که شکوه خاصی به بنا بخشیده‌اند. همچنین در ساخت آن حدود 25 میلیون قطعه به کار رفته است.



دیدنی های قزاقستان



برج بایترک


برج بایترک یکی از دیدنی‌های قزاقستان است که در شهر آستانه قرار دارد. این برج 105 متر ارتفاع دارد و جای خوبی برای تفریح و سرگرمی است. درون آن رستوران، آکواریوم، گالری هنری و فروشگاه وجود دارد که حسابی گردشگران تور قزاقستان را سرگرم می‌کند. بازدید از این بنا می‌تواند یک روز از سفر شما را به خود اختصاص دهد.



جاذبه های قزاقستان




پارک ملی کورگلژین


پارک ملی کورگلژین از دیگر دیدنی‌های قزاقستان که در جنوب غربی شهر آستانه قرار گرفته است. این پارک 2 دریاچه بزرگ به اسم کورگلژین و تنگیز دارد که سوژه خوبی برای عکاسی کردن‌اند. همچنین وجود مراتع سرسبز باعث شده تا شاهد زیست پرندگان متعدد باشیم. به طوری که در آنجا 82 گونه پرنده وجود دارد. پارک ملی کورگلژین جایی عالی برای تفریح و پیک نیک است و به گردشگران پیشنهاد می‌کنیم که حتما از آن بازدید کنند.



جاذبه های توریستی قزاقستان



کاخ ریاست جمهوری آک اردا


کاخ آک اردا یکی دیگر از جاهای دیدنی قزاقستان است که در سال 2004 افتتاح شد. این بنای زیبا گنبدی آبی دارد که با زیبایی هرچه تمام‌تر نقاشی شده است. بنای سفید و گنبد آبی طلایی آن باعث شده نظر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب کند. اگر روزی راهی قزاقستان حتما از فضای بیرونی کاخ ریاست جمهوری آک اردا بازدید کنید.


کاخ صلح و آشتی


کاخ صلح و آشتی از جمله دیدنی‌های قزاقستان است که در شهر آستانه قرار دارد. معماری هرمی شکل آن سبب شده تا برای گردشگری تماشایی باشد. این هرم 77 متر ارتفاع دارد و تلفیقی از معماری سنتی و مدرن است. در نگاه اول شبیه به اهرام مصر به نظر می‌رسد؛ اما با کمی ماجراجویی در آن بیشتر شیفته جذابیتش می‌شویم.



دیدنیهای قزاقستان



سفر به قزاقستان


برای همراه شدن با تور قزاقستان کافیست با همکاران ما تماس بگیرید. سایت تورجور با ارائه بهترین پکیج‌ها خدمات خوبی ارائه می‌دهد. برای آگاهی از شرایط کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.