صفر تا صد راهنمای پرواز داخلی

الناز حقیقی 1402/02/29

سفر های هوایی را می توان یکی از راحت ترین و محبوب ترین سفر ها محسوب کرد. در این نوشتار در مورد راهنمای پرواز داخلی توضیحاتی ارائه خواهیم داد تا شما بیشتر با این نوع سفر آشنا شوید. در نظر داشته باشید که برای سفر های هوایی باید مدارک خود را از قبل آماده کنید و تمامی اقدامات لازم را انجام دهید. نخستین گام در مورد سفر های هوایی چه داخلی و چه خارجی تهیه بلیط است. در نظر داشته باشید که بلیط را می توانید به صورت اینترنتی و یا حضوری خریداری کنید. برای سفر های داخلی با توجه به موقعیت خود می توانید بلیط رفت و برگشت و یا بلیط یک طرفه تهیه کنید. اگر برای نخستین بار است که سفر هوایی را تجربه می کنید باید نکاتی را مورد نظر قرار دهید. نخستین نکته ای که بسیار حائز اهمیت است، همراه داشتن مدارک است که می توان به کارت ملی یا شناسنامه، کارت پرواز و بلیط اشاره کرد.

بلیط و کارت پرواز

نکاتی در مورد راهنمای پرواز داخلی

با توجه به شرایطی که مد نظر دارید ایرلاین های مختلف را بررسی کنید و بلیط خود را از همان شرکت هوایی انتخاب نمایید. در مورد راهنمای پرواز داخلی باید گفت، با توجه به بودجه ای که برای سفر هوایی خود در نظر گرفته اید می توانید کلاس سفر هوایی خود را نیز مشخص نمایید. فراموش نکنید اگر کارت ملی یا شناسنامه را همراه خود نداشته باشید، اجازه پرواز به شما داده نخواهد شد. هویت شما باید از روی کارت ملی یا شناسنامه بررسی شود و با کارت پرواز تطبیق داده شود. کارت پرواز را هنگام ورود به سالن پرواز دریافت خواهید کرد. در نظر داشته باشید که پیش از این باید شما مرحله چک این (Check in) را انجام دهید. این مرحله را می توانید حضوری یا اینترنتی انجام داده تا بتوانید کارت پرواز را دریافت کنید. هنگام ورود به راهروی ورودی هواپیما کارت پرواز شما توسط مهماندار نصف می شود و شما باید نیمه دیگر را نگهداری کنید.

یکی دیگر از مواردی که می توان آن را از راهنمای پرواز داخلی محسوب کرد، این است که بدانید چه میزان بار و چه نوع بار برای سفر هوایی مجاز است. حتی مواردی مانند ساعت مچی یا وسایل فلزی بهتر است در داخل چمدان قرار نگیرند. زیرا از وسایل غیر مجاز محسوب می شوند. در نتیجه پیش از سفر باید وسایل و مدارک خود را با دقت بررسی کنید. در نتیجه بهتر است که وسایل ممنوع در سفر را شناسایی کنید. اگر به صورت اینترنتی خرید بلیط را انجام می دهید می توانید از خدمات سایت های مختلف استفاده کنید و در داخل سایت تمامی بلیط ها را به مقصد مورد نظر بررسی نمایید. با کلیک کردن بر روی جزییات سفر می توانید تمامی نکات مد نظر را بررسی کنید.


سفر داخلی

انتخاب ایرلاین مناسب

یکی دیگر از مواردی که می توان آن را راهنمای پرواز داخلی محسوب کرد، حضور به موقع در فرودگاه است. سعی کنید به مدت یک ساعت قبل از سفر های داخلی در فرودگاه حضور داشته باشید. این در حالی است که برای سفر های خارجی این زمان بیشتر است. 

شاید بتوان یکی از مهمترین موارد برای راهنمای پرواز داخلی را شناسایی ایرلاین ها معرفی کرد. در نظر داشته باشید که شناختن یک ایرلاین مناسب به شما کمک می کند که با خیالی آسوده سفر هوایی خود را تجربه کنید. برای انتخاب یک ایرلاین مناسب معیار و استاندارد های بسیاری وجود دارد که شما با توجه به نکات مد نظر خود می توانید یکی از بهترین ها را انتخاب کنید. از جمله معیار هایی که برای یک سفر هوایی مهم هستند می توان به خدمات پرواز، پاسخ گویی و پشتیبانی دقیق، برخورد مناسب مهمانداران، عدم تاخیر در پرواز، امنیت و ... اشاره کرد. برای مثال یک آژانس هواپیمایی ممکن است از نظر امنیت از سایر رقبا پیش تر باشد یا یک آژانس هوایی دیگر ممکن است از نظر عدم تاخیر در پرواز در رتبه نخست قرار گرفته باشد.

برای هر سفر خارجی یا داخلی شما باید قوانین و مقررات را رعایت کنید تا سفری بدون دغدغه و راحت داشته باشید. در هر قسمت از سفر یا پیش از آن می توانید از کارمندان ایرلاین یا کارکنان فرودگاه کمک بگیرید. در صورت بروز هر گونه مشکل یا سوال در داخل هواپیما یا در زمان ورود به راهروی هواپیما می توانید از مهمانداران کمک بگیرید.

راهنمای سفر داخلی

راهنمای پرواز داخلی از تورجور

برای رزرو پرواز داخلی پروسه آسان‌تری پیش رو شماست. همچنین راهنمای پروازهای داخلی را می‌توانید از آژانس‌ها عرضه‌کننده مانند تورجور بخواهید. برای دریافت اطلاعات کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و پرسش خود را مطرح کنید.