معابد معروف کوالالامپور

الناز حقیقی 1402/10/12

معابد معروف کوالالامپور تعدادشان کم نیست و هرکدام در عین باشکوه بودن جادویی‌اند. از بناهای وسیع و با نقاشی‌های مذهبی گرفته تا عبادتگاه‌های کوچک مالزی هرکدام داستانی خاص را روایت می‌کنند. اگر دوست دارید بدانید که اصلا چرا باید به مالزی سفر کرد باید به شما بگوییم معابد این سرزمین یکی از اصلی‌ترین دلیل سفر به این سرزمین است. اگر قصد سفر به مالزی دارید ما در ادامه به شما می‌گوییم که مشهورترین معابد این کشور کدامند.

معابد مشهور کوالالامپور


معبد سری ماهاماریامان


این بنا یکی از معروف‌ترین معابد کوالالامپور است که در محله چینی‌ها قرار گرفته است. این معبد از لحاظ معماری بسیار منحصر به فرد است و نقاشی‌هایی تاثیرگذار دارد. وجود تندیس‌های گوناگون کاری کرده تا معبد سری ماهاماریامان یکی از پربازدیدترین دیدنی‌های کوالالامپور باشد. در طول سال فسیتوال‌های مذهبی زیادی در آنجا برگزار می‌شود که بسیار مهیج و تماشایی‌اند.


معبد ثین هو


معبد ثین هو از دیگر معابد معروف کوالالامپور است که در 6 طبقه ساخته شده است. این بنا با الهام از 3 آئین بودیسم، تائوئیسم و کنفوسیوسیسم ساخته شده و بسیار رنگارنگ است. معبد ثین هو که به معبد الهه بهشت هم مشهور است توسط یک هیئت مدیره مدیریت می‌شود. همچنین زیبایی آن در شب باعث شده تا همواره مملو از توریست‌های بین المللی باشد. چراغ‌های درخشان و فانوس‌های زیبا مبعد ثین هو به جذابیت بصری آن افزوده است.

معابد معروف مالزی


معبد خو کونگسی


اگر شیفته دیدن معابد قبیله‌ای هستید پیشنهاد ما به شما معبد خو کونگسی است. این عبادتگاه مشهور در منطقه‌ای سنگ فرش شده با خانه‌های قرن 19 قرار گرفته و فضایی توریستی دارد. همچنین وجود معابد گوناگون و کنده‌کاری‌های رویایی کاری کرده تا معبد خو کونگسی جایی جادویی برای عکاسی کردن باشد.


معبد غارهای باتو


مگر می‌شود به کوالالامپور سفر کرد به دیدن معبد غارهای باتو نرفت؟ این عبادتگاه مختص دین هندو است و 11 کیلومتر با کوالالامپور فاصله دارد. در نزدیکی معبد نیز غارهای سنگ آهک وجود دارد که حدود 400 میلیون سال قدمت دارند. وجود مجسمه طلایی و 286پله کاری کرده تا معبد غارهای باتو یکی از منحصر به فردترین جاهای دیدنی کوالالامپور است. اگر روزی بخت با شما یار شد و راهی کوالالامپور شدید حتما سری به معبد غارهای باتو بزنید.

معابد کوالالامپور


معبد تین هو کوالالامپور


از دیگر معابد معروف کوالالامپور می‌توان به معبد تین هو اشاره کرد که اصالتی چینی دارد. این بنا حدود 1.67 هکتار مساحت دارد و در سال 1989 افتتاح شد. بومیان منطقه علاقه زیادی دارند تا جشن‌ها، اعیاد و حتی مراسم ازدواج خود را در آنجا برگزار کنند. همچنین گاهی کلاس‌های آموزشی رزمی یا طالع بینی در آنجا برگزار می‌شود. معبد تین هو در 4 طبقه ساخته شده و با داشتن نقاشی‌ها و تندیس‌های رنگارنگ جلوه‌ای جادویی دارد. همچنین گردشگران می‌توانند از فروشگاه آنجا سوغاتی بخرند.


معبد سین زی سی


اگر دوست دارید تا یکی از دنج‌ترین معابد کوالالامپور را ببینید پیشنهاد ما به شما معبد معبد سین زی سی است. این معبد معماری چینی دارد و فرهنگ و مذهب مردم چین را نشان می‌دهد. فضای آرام و لذت‌بخش معبد سین زی سی کاری کرده تا از گردش در آنجا سیر نشوید. ناگفته نماند که جشن‌های متعددی در آنجا برگزار می‌شود که شور و هیجان را تقدیم گردشگران می‌کند.

معابد محبوب کوالالامپور


معبد کو آن تی


در منطقه جلان کوالالامپور معبد کو آن تی قرار دارد که به عنوان یکی از معروف‌ترین معابد کوالالامپور شناخته می‌شود. این بنا برای یکی از جنگجویان چینی به اسم ژنرال کوان تی ساخته شده و لقب خدای جنگ به او داده‌اند. این معبد همیشه در لیست بازدیدهای تور مالزی قرار دارد و هر گردشگری را به وجد می‌آورد. رنگ قرمز به کار رفته در بنا و مجسمه اژدهاهای گوناگون نیز فضای آنجا را شبیه به یک موزه پرهیان کرده است. بر روی دیوارها نیز می‌توان نقاشی داستان‌های اساطیری را دید.

معابد مالزی


سفر به مالزی


اگر دوست دارید تا به دیدن معابد معروف مالزی بروید پیشنهاد ما به شما همراه شدن با تور است. رزروتور مالزی از دزفول از جمله خدمات آژانس مسافرتی تورجور است که در اختیارتان قرار می‌گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.