بهترین زمان سفر به تفلیس

الناز حقیقی 1402/10/11

آیا می‌دانید بهترین زمان سفر به تفلیس کی است؟ این شهر آرام و دوست‌داشتنی در عین توریستی بودن آب و هوایی دلپذیر نیز دارد. به طوری که در تمام ایام سال بسته به فصل شاهد زیبایی‌هایی وصف ناشدنی در آنجا هستیم. در ادامه بهترین ایام سفر به این شهر دوست‌داشتنی را معرفی می‌کنیم تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

بهترین زمان سفر به تفلیس


بهترین زمان سفر به تفلیس از لحاظ آب و هوا


تفلیس در میان رشته کوه‌های قفقاز و دریای سیاه قرار گرفته است. تفلیق آب و هوای کوهستانی و دریایی در این منطقه کاری کرده تا گردشگران فرصت دیدن هر چهار فصل در این منطقه را داشته باشند. همواره توصیه ما به گردشگران این است که فصل بهار و تابستان را برای سفر به این دیار انتخاب کنند. در تابستان‌ها تفلیس مملو از گردشگران بین المللی است و شور و هیجان خاصی به این شهر می‌آید. البته اگر به آب و هوای سرد و گردش در تفلیس علاقه دارید زمستان این منطقه را از دست ندهید. زیر دیدن شهر پوشیده از برف بر فراز کوهستان بسیار رویایی است.


بهترین زمان سفر به تفلیس براساس جشنواره‌ها


در طول سال جشنواره‌های مختلفی در تفلیس برگزار می‌شود که بهانه خوبی برای سفر به این دیار است. جشنواره آرت ژن یکی از فستیوال‌های مشهور گرجستان است که در ماه جولای برگزار می‌شود و طی آن موسیقی سنتی اجرا می‌شود. در ماه سپتامبر نیز جشن تیبلیسوبا برگزار می‌شود که به عنوان روز ملی تفلیس شناخته می‌شود. از شور و هیجان این جشن هرچه بگوییم کم است! فستیوال پنیر (اکتبر) و جشن روز استقلال گرجستان (ماه مه) از دیگر فستیوال‌های این شهر است که نباید از دست بدهید.

بهترین زمان سفر به تفلیس براساس جشنواره ها


بهترین زمان سفر به تفلیس از لحاظ هزینه


ارزان‌ترین زمان سفر به تفلیس زمستان است. مخصوصا ماه‌های بهمن و اسفند با کاهش شدید گردشگران رو به رو هستیم. به همین دلیل قیمت نیز کاهش می‌یابد. البته اگر سفر در سرما و برف برایتان سخت است این زمان را به شما توصیه نمی‌کنیم. اگر هم دوست دارید که بدانید در گرجستان کجا بروید این مقاله را از دست ندهید.


بهترین زمان سفر به تفلیس برای خرید


آگوست (مرداد و شهریور) بهترین زمان سفر به تفلیس برای خرید است. در این ایان تخفیفات ویژه ارائه می‌شود. همچنین می‌توانید در فستیوال‌های خرید شرکت کرده و ارزان‌ترین اجناس را بخرید. فراموش نکنید که از قبل درباره فروشگاه‌های معروف تفلیس اطلاعات کسب کنید و با آگاهی از رویدادها به این شهر سفر کنید.

جشنواره خرید تفلیس

نکات مربوط به سفر به تفلیس

- در فصل بهار تفلیس به اوج زیبایی خود می‌رسد.
- آبان تا اسفند ارزان‌ترین زمان سفر به تفلیس است.
- در ازای هر شب اقامت باید 100 دلار همراه داشته باشید.
- پیش از عزیمت درجه هوا را بسنجید و با آمادگی راهی شوید.

سفر با تور تفلیس

.تور تفلیس بهترین گزینه برای گشت و گذار در این شهر است. اگر قصد رزرو تور تفلیس از دزفول دارید می‌توانید روی کمک تورجور حساب کنید. همکاران ما در تمام ساعات کاری پاسخگو شما هستند.