گرجستان کجا بریم؟

الناز حقیقی 1402/10/06

فرهنگ غنی گرجستان باعث شده تا جاذبه‌های گردشگری این سرزمین هم تماشایی باشند و هم منحصر به فرد. جاهای دیدنی گرجستان به قدری تنوع و زیبایی دارند که می‌تواند این سفر را به یکی از فراموش ‌نشدنی‌ترین تجربه‌های عمرتان تبدیل کند. از بناهای تاریخی گرفته تا طبیعت بکر! از کلیساهای قدیمی گرفته تا کوچه پس کوچه‌های قدیمی تفلیس همگی شما را مثل یک ماشین زمان به عمق تاریخ می‌برند.


قلعه ناریکالا


یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های گرجستان قلعه ناریکالا نام دارد. این دژ که در اطراف شهر تفلیس قرار گرفته است در قرن 4 میلادی ساخته شد. این بنا یک دید باشکوه به کل شهر دارد و از آنجا می‌توان کل شهر را دید. امروزه بخش‌هایی از قلعه ناریکالا نابود شده است و تنها بخش کوچکی از آن باقی مانده است.

دیدنی های گرجستان


معبد متاتسمیندا


از دیگر جاهای دیدنی گرجستان می‌توان به معبد متاتسمیندا اشاره کرد که در حوالی شهر تفلیس قرار گرفته است. این مکان مقدس آرامگاه برخی افراد سرشناس این کشور است و در میان مردم محلی احترام خاصی دارد. معبد متاتسمیندا جایی است که در عین آرامش داشتن محل گردهمایی‌های ملی است. همچنین با کمک تله کابین می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. امروزه این بنا مورد بازدید گردشگران تور گرجستان است و شهرت فراوان دارد.


صومعه گلاتی


صومعه گلاتی از جمله جاذبه‌های توریستی گرجستان است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این بنا در سال 1106 ساخته شده است و درون آن با نقاشی‌ها و حکاکی‌های باشکوه تزئین شده است. صومعه گلاتی که به عنوان نماد عصر طلایی گرجستان مشهور است در دوران امپراطوری بیزانس ساخته شد و یک اکادمی حرفه‌ای داشت. در آنجا ده‌ها فیلسوف، دانشمند و عارف تربیت شد تا در خارج از کشور فعالیت کنند. این بنا محل دفن یکی از بزرگ‌ترین پادشاهان گرجستان یعنی داویت چهارم است و همواره پربازدید است.


جاهای دیدنی گرجستان
کلیسا جامع سوتیتسخولی


از دیگر جاهای دیدنی گرجستان در شهر متسختا می‌توان به کلیسا جامع سوتیتسخولی اشاره کرد. این مکان مقدس یکی از شاهکارهای قرون وسطی است و به عنوان دومین کلیسا بزرگ کشور شناخته می‌شود. کلیسا جامع سوتیتسخولی به عنوان یک اثر جهانی نیز در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است. معماری این بنا نیز شما را به روزهای دور گرجستان می‌برد. کلیسا جامع سوتیتسخولی سوژه خوبی برای عکاسی کردن است و توصیه می‌کنیم که از دیدنش غافل نشوید.

جاذبه های توریستی گرجستان


کلیسا جواری


کلیسا جواری گرجستان یکی از جاذبه‌های توریستی گرجستان است که در حوالی شهر متسختا قرار گرفته است. این بنا در قرن 6 میلادی ساخته شده است و بر روی صخره سنگی کوه واقع شده است. کلیسا جواری در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است و شهرت بین المللی دارد. از این مکان مقدس می‌توان کل شهر را تماشا کرد و به عکاسی کردن پرداخت.


محله متخی


در شهر تفلیس محله‌ای قدیمی قرار دارد که به محله متخی معروف است. است. این محله روی تپه‌ای بلند قرار دارد و از آنجا می‌توان کل شهر را مشاهده کرد. تماشای غروب آفتاب از محله متخی تجربه‌ای است که نباید از دست بدهید. در این محله کلیسایی نیز به همین نام وجود دارد که از صدها سال قبل به یادگار مانده است. اگر روزی بخت با شما یار شد و راهی تفلیس شدید حتما سری به محله متخی نیز بزنید.

دیدنی‌های گرجستان


دیگر جاهای دیدنی گرجستان


- مجسمه مادر
- کلیسای جامع تثلیث
- بازار میدان
- پل صلح
- سالن تئاتر گابریادزه


سفر به گرجستان


رزرو تور گرجستان یکی از بهترین راه‌ها برای سفر به این کشور است. این تور با داشتن خدمات کامل تجربه‌ای عالی را برایتان رقم می‌زند. اگر ساکن دزفول هستید پیشنهاد می‌کنیم که با تور تفلیس از دزفول همراه شوید و با بهترین قیمت‌ها راهی سفر شوید.