معتبرترین پاسپورت‌های جهان

1402/04/30

آیا می‌دانید معتبرترین پاسپورت‌های دنیا کدامند؟ در این مقاله به معرفی معتبرترین آن‌ها می‌پردازیم و اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار می‌دهیم.

سنگاپور

بر اساس جدیدترین جدول شاخص اعتبار گذرنامه‌های جهان که موسسه «پاسپورت ایندکس هنلی» منتشر کرد، پاسپورت سنگاپور معتبرترین و «قدرتمندترین» پاسپورت در جهان است و شهروندان این کشور می‌توانند به ۱۹۳ کشور در سراسر جهان بدون روادید سفر کنند.

ژاپن

ژاپن که در پنج سال گذشته در صدر فهرست موسسه «پاسپورت ایندکس هنلی» قرار داشت، در تازه‌ترین فهرست به جایگاه سوم تنزل کرده است. این در حالی است که آلمان، ایتالیا و اسپانیا با دسترسی بدون روادید به ۱۹۰ کشور و سرزمین در رتبه دوم قرار گرفته‌اند.

آمریکا

آمریکا در این فهرست در جایگاه هشتم قرار دارد. به طوری که با داشتن آن می‌توان به نیمی از کشورهای دنیا بدون ویزا سفر کرد.

پاسپورت ایران در رتبه چندم است؟

ایران نیز در این فهرست رتبه ۹۲ را کسب کرده است. طبق این رده بندی با گذرنامه ایرانی تنها می‌توان به ۴۴ کشور بدون روادید یا دریافت روادید به محض رسیدن به کشور مقصد سفر کرد که بخش اعظم آن‌ها نیز کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی مانند ونزوئلا، بولیوی و اکوادور هستند.

اعتبار بالا پاسپورت؛ تعداد سفرهای بیشتر

امروزه هرچه پاسپورت یک کشور معتبرتر باشد سفر به دور دنیا آسان‌تر است. این امر نشان‌دهنده قدرت سیاسی و اقتصادی بالا کشور است. فراموش نکنید که برای سفرهای اقتصادی می‌توانید روی کمک تورجور حساب کنید. برای رزرو تور می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.