نوروز امسال کجا بریم؟

الناز حقیقی 1401/12/19

نوروز امسال را بهتر از هر سال جشن بگیرید ، سال نو، تعطیلات رسمی، بوی بهار، طبیعت زیبا و خیالی آسوده و راحت از مشغله‌های زندگی روتین، همگی نوروز را به بهترین فرصت برای سفر تبدیل کرده‌اند و به دنبال مقصد سفری مناسب باشید ، پیشنهاد ما به شما این است که برای سفر در نوروز، شهری را به‌عنوان مقصد انتخاب کنید که تا به‌حال به آن‌جا سفر نکرده‌اید یا اگر سفر کرده‌اید، مطمئن هستید که هنوز جاهای دیدنی جدیدی برای بازدید باقی‌مانده است، سفر به شیراز، اصفهان، رشت، ساری، مشهد، کیش، قشم، یزد و…، در همه فصل‌های سال، تجربه خوشایندی است که می‌توانیم از آن لذت ببریم اما ما چند شهری که از سفر به آنها کمتر حرفی به میان آمده برایتان می گوییم.

چابهار

یکی از زیباترین شهرهای ایران است که در استان سیستان و بلوچستان و در کنار دریای عمان قرار گرفته‌است. این شهر به دلیل برخورداری از آب‌وهوای معتدل و بهاری که دارد، سالانه گردشگران زیادی را به‌سوی خود جذب کرده و از آن‌ها پذیرایی می‌کند. جاذبه‌های گردشگری چابهار شال تپه‌های گل‌شنی، رودخانه باهوت و گاندو و تالاب صورتی رنگ لیپار است.


جزیره هرمز

جزیره زیبا و رنگین‌کمانی هرمز است که یکی از بخش‌های شهر بندرعباس به‌شمار می‌آید، این جزیره به دلیل برخورداری از خاک رنگارنگی که دارد، به جزیره رنگین‌کمانی معروف شده و در سال‌های اخیر گردشگران زیادی را به سوی خود جلب کرده است. تماشای هرمز در فصل بهار و در روزهای ابتدایی سال هم، لطف خودش را دارد. جاهای دیدنی هرمز شامل دره رنگین‌کمان، دره مجسمه، قلعه پرتغالی‌ها، جنگل حرا، جزیره هنگام و غار الهه نمک است.

قشم_ifg9.jpg

بوشهر

بوشهر با ساحل آرام و تمیزش یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. چرا که این شهر معمولاً در ایام نوروز از سایر شهرهای جنوبی مثل بندرعباس و جیزره‌هایش خلوت‌تر است و می‌توانید به راحتی از آرامش دریا، استفاده کنید. و از تماشای بافت تاریخی شهر، عمارت کلاه‌فرنگی، موزه دریانوردی و غیره لذت ببرید


طبس

«عروس کویر ایران» یکی از شهرهایی است که حتماً باید بازدید از آن‌را در برنامه خود جای‌دهید. مخصوصاً اگر در فصل بهار به طبس سفر کنید، تماشای باغ گلشن، می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر برای شما باشد. جاذبه های گردشگری طبس شاه‌عباسی، روستای ازمیغان، چشمه مرتضی‌علی، کویر حلوان و شکاف زمین‌شناسی کال‌جنی است.


023_gnyi.jpg


رزرو تورهای نوروزی

امیدواریم نوروز امسال هر نقطه‌ای از ایران که قدم گذاشتید، سفری لذت بخش را تجربه کنید چرا که کشور عزیزمان ایران  مملو  از جاذبه‌های تاریخی طبیعی فراوانی است که می‌تواند هر گردشگر را به‌سوی خود جذب کند. به همین دلیل شاید بتوانیم بگوییم در مقایسه با کشورهای همسایه و مقاصد محبوب خارجی، به دلیل برخورداری از طبیعت بکر، آب‌وهوای مطبوع و جاذبه‌های گردشگری فراوان، بهترین کشور برای سفر در عید نوروز ایران است.