شکم گردی در گرجستان

1402/09/20

غذا‌های گرجستان یکی از محبوب‌ترین و لذیذ‌ترین غذا‌های دنیا است. غذا‌های محلی نیز در میان گردشگران بسیار پرطرفدار است. گردشگران می‌توانند غذا‌های محلی را هم در رستوران‌های لوکس و هم در فست‌فود‌ها و حتی در غرفه‌های غذایی در خیابان های تفلیس پیدا کنند. در ادامه چند مورد از غذاهای معروف و بی‌نظیر گرجستانی را معرفی می‌کنیم و امیدواریم در سفر به گرجستان آن‌ها را فراموش نکنید و اگر از قبل در موردشان تجربه ای دارید برای ما بنویسید.

خاچاپوری

خاچاپوری یکی از غذاهای معروف و محبوب گرجستانی است که بدون خوردن آن جایز نیست گرجستان را ترک کنید. نمک، خمیر مایه، شکر، آرد، روغن و شیر کم چرب از جمله ترکیبات خاچاپوری است.

سامیکیتنو (Samikitno)

سامیکیتنو یکی دیگر از رستوران‌های معروف گرجی است که دارای بهترین غذا‌ها با منویی گسترده است. این رستوران در مرکز شهر و در میدان آزادی واقع شده است و هر نوع غذایی متناسب با بودجه‌ی مسافران را دارا است.

غذاهای گرجستان

وتزلز پرتزلز (Wetzel’s Pretzels)

از دیگر غذا‌های خیابانی محبوب در گرجستان، برگر کلاسیک و دونات است

خانه خینکالی Khinkali House

خانه خینکالی یک رستوران یا کافه نیست، بلکه قسمت مهمی از فرهنگ این شهر است. خینکالی نیز یکی دیگر از غذاهای محلی و معروف گرجستان است که بهترین نوع آن با خاص‌ترین دستور‌العمل پخت در خانه خینکالی سرو می‌شود نکته مهم و قابل توجه این است که خانه خینکالی دارای شعبه‌های زیادی در گرجستان است و کار سختی است که از میان آنها یکی را انتخاب کنید.

دیگر غذاهای گرجستان

  • کباب متسوادی
  • بادریجانی
  • سوپ خارچو
  • لوبیو
  • لوبیانی

سفر به گرجستان

اگر دوست دارید تا به گرجستان سفر کنید برایتان پیشنهادات ویژه‌ای داریم. رزرو تور گرجستان از دزفول یکی از خدمات ما برای گردشگران است. اگر دوست دارید تا با تورهای ما همراه شوید کارشناسان تورجور در تمام ساعات کاری در کنارتان هستند تا راهنماییتان کنند. برای آگاهی از شرایط با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.