شکم گردی در ترکیه

الناز حقیقی 1401/09/04

شکم گردی به معنای خوردن و لذت بردن از خوردنی های مختلف سنتی و مخصوص یک شهر یا یک کشور است. با سفر به محبوب ترین شهر کشور ترکیه فرصت این را خواهید داشت تا در کنار بازدید از جاذبه های گردشگری به شکم گردی در ترکیه نیز مشغول باشید/ یکی از ویژگی های بسیار مهم ترکیه این است که با ایران همجوار بوده و همین موضوع باعث شده تا گردشگران ایرانی که قصد سفر به یک کشور خارجی را دارند، عموما به کشور ترکیه سفر کرده و پس از ورود به خاک ترکیه به سراغ شهر زیبای استانبول بروند.

خوردن غذا و شیرینی و دسر را می توان کاری عادی و روزمره دانست اما در هنگام سفر و گشت و گذار مخصوص در یک کشور خارجی، همه چیز عوض می شود به همین دلیل نیز گردشگران زمانی که وارد این کشور می شوند، به سراغ رستوران های مختلف رفته و تلاش می کنند تا غذاهای ترکی گوناگون را میل کنند.

غذاهای ترکیه

غذاهایی که باید امتحان کنید

دونر کباب، پیده، کوفته، پیش غذاهای خوشمزه، کباب و انواع غذاهای ترکی را می توانید در سفری چند روزه به این شهر تجربه کنید. پیشنهاد می شود حداقل یک وعده را در خیابان استقلال و حداقل یک وعده را در رستوران ها با نمای تنگه بسفر میل نمایید. حتی در تنگه بسفر، کشتی های تفریحی وجود دارند که از شما پذیرایی می کنند

شیرینی های استانبول

باقلوا، لقمه، تاووک، دوندورما و پودینگ برنج از مهم ترین دسرها و شیرینی های این شهر توریستی است که بی شمار خوشمزه و لذیذ هستند. بستنی مخصوص این شهر، که دوندورما نام دارد شهرت جهانی داشته و باقلواهای آن نیز طرفداران بی شماری در سراسر دنیا دارد.

سفر به ترکیه و طعم خوراکی‌های ناب

اگر دوست دارید تا طعم غذاهای ترکیه را بچشید تور استانبول تورجور را از دست ندهید. برای رزرو تور استانبول از دزفول تنها کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.