استانبول کلان شهری پر هیاهو

یوآل 1402/08/18

استانبول یک کلان شهر پر هیاهو اما زیبا است که هر ساله مسافران زیادی را در دل خود جای می دهد و پذیرای گردشگران بسیاری است. شهری که با وجود گرانی‌ها همچنان ارزش سفر کردن دارد و راحت‌ترین راه استفاده از هواپیما است. پرواز از تهران حدود 2 ساعت است اما اگر به دنبال مسیری کم هزینه‌تر باشید می‌توانید از اتوبوس یا قطار تهران استانبول استفاده کنید. البته استفاده از این روش زمان‌بر و بیش از یک روز  به طول می‌انجامد.

غذاهای استانبول


غذاهای استانبول

در خصوص غذاخوردن دراستانبول باید بدانیم که رزرو تمام هتل‌های این شهر همراه با صبحانه بوفه است و معمولا از تنوع و کیفیت خوبی برخوردار است. و برای ناهار و شام  می‌شود از رستوران‌های هتل استفاده کرد. اما تجربه غذاهای خیابانی، غذاهای ترکیه‌ای و غذاهای بین‌المللی با سرآشپزهای معروف چیز دیگری است. پیشنهاد می‌کنیم که این تجربه را از دست ندهید.


دانستنی‌های کاربردی برای سفر به استانبول

یکی از مزایای سفر به ترکیه این است که ویزا نمی‌خواهد. واحد پول این کشور لیر ترکیه است و مردم آن به زبان رسمی ترکی استانبولی صحبت می‌کنند. دین اکثریت مردم اسلام و بهترین فصل سفربه آن بهار و پاییزاست ازدیدنی های استانبول می‌توان به سازه های تاریخی، خرید، شهرگردی، تفریحات شبانه اشاره کرد. ازسوغات استانبول می‌توان قهوه ترک، انواع شیرینی های ترکی مانند باقلوا و راحت الحلقوم، ادویه جات، زیورآلات، پوشاک ترک، لامپ های تزئینی و... را نام برد. همچنین پیشنهاد ما برای اقامت از نظر مکان اطراف میدان تکسیم ومحله هایی مانند سلطان احمد، بیوگلو،امینونو و... است.

شهر استانبول

امنیت در سفر به استانبول

استانبول شهر بزرگی است که برای سفر به آن بهتر است مواردی را رعایت کنید. بهتر است مدارک مهم و پول نقد زیاد برای گشت و گزار در شهر همراه نداشته باشید. برای شب گردی به محله‌های پر رفت و آمد شلوغ  بروید و حتما همراه تور خود یا گروه های چند نفره باشید. اگر خانم هستید پیشنهاد می‌شود برای گردش در شهر و مناطق آسیایی و سنتی‌تر از لباس‌های پوشیده استفاده کنید.


سفر به استانبول؛ تجربه‌ای ناب

اگر دوست دارید تا سفر به استانبول را تجربه کنید تورجور برایتان پیشنهادات ویژه‌ای دارد. رزرو تور استانبول از دزفول از جمله خدمات ماست که برای گردشگران در نظر گرفته‌ایم. اگر دوست درباره نحوه و شرایط ثبت نام بیشتر بدانید همکاران ما در کنارتان هستند تا راهنماییتان کنند.