قوانین پرواز برای زنان باردار

1401/04/20

سفر های هوایی را می توان بسیار سریع و امن دانست. در این نوشتار ما در مورد قوانین پرواز برای زنان باردار توضیحاتی ارائه خواهیم داد تا شما با این شرایط خاص آشنا شوید. در نظر داشته باشید که بسیاری از شرکت های هواپیمایی برای زنان باردار شرایط خاصی را در نظر گرفته اند که شما می توانید از قبل سفر از آن اطلاع پیدا کنید. برخی ایرلاین ها برای این موضوع قوانینی را تعریف کرده اند که افراد باید پیش از رزرو بلیط از آن اطلاع داشته باشند. از نظر پزشکی می توان گفت بهترین زمان برای سفر در دوران بارداری سه ماهه دوم است. این مدت زمانی تقریبا برای زنان باردار با توجه به مراقبت های لازم، یک سفر امن محسوب می شود. البته با این وجود بسیاری از شرکت های هواپیمایی قبل از هفته بیست و هشتم بارداری هیچ محدودیتی برای زنان باردار در نظر نگرفته اند. مجوز پرواز برای زنان باردار در بسیاری از ایرلاین های داخلی یکسان است.

ایرلاین

قوانین پرواز برای زنان باردار در ایرلاین های داخلی

همانطور که گفته شد ایرلاین های داخلی به صورت یکسانی قوانین پرواز برای زنان باردار را وضع کرده اند. در نظر داشته باشید که بسیاری از شرکت های هواپیمایی مجوز پرواز را از ابتدای هفته 35 صادر نمی کنند. در صورتی که فرد دارای یک بارداری معمولی و البته بی خطر باشد مجوز پرواز برای آن ها در شرایط زیر صادر خواهد شد.

  • شرکت های هواپیمایی برای بارداری اول تا انتهای هفته 32 بارداری مجوز را برای پرواز های کمتر از 2 ساعت صادر می کنند.
  • شرکت های هواپیمایی برای پرواز های بیشتر از 2 ساعت تا انتهای هفته 28 بارداری مجوز پرواز را صادر می کنند.
  • شرکت های هواپیمایی برای بارداری دوم تا انتهای هفته 28 بارداری مجوز صادر می کنند.

در نظر داشته باشید که قوانین پرواز برای زنان باردار برای سلامت جان مادر و جنین تدوین شده است. در نتیجه به هیچ عنوان بارداری خود را از ایرلاین مربوطه پنهان نکنید و در زمان تهیه بلیط این موضوع را اطلاع بدهید. در نظر داشته باشید که باید پیش از پرواز گواهی معتبر از پزشک خود تهیه کنید. این گواهی باید سن بارداری، تاریخ زایمان به صورت تقریبی را اعلام نماید تا شما بتوانید مجوز پرواز را دریافت کنید. در نظر داشته باشید این گواهی از 48 تا 72 ساعت اعتبار دارد. در نتیجه برای دریافت آن زودتر از موعد مقرر اقدام نکنید. برای اخذ مجوز لازم برای پرواز باید با قسمت پزشکی خط هواپیمایی تماس گرفته و شرایط خود را به صورت صحیح توضیح دهید. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که هنگام ورود به هواپیما بارداری خود را با مهماندار در میان بگذارید تا شرایط شما را در نظر داشته باشند. برای هماهنگی بیشتر از ابتدا ایرلاین را در جریان قرار دهید.

سفر هوایی برای زنان باردار

سفر هوایی در سه ماهه اول و سوم پیشنهاد نمی شود

قوانین پرواز برای زنان باردار در پرواز های داخلی و خارجی با همدیگر کمی تفاوت دارند. در تمامی ایرلاین های داخلی پرواز برای زنان بارداری که در هفته 35 بارداری هستند، ممنوع می باشد. در نظر داشته باشید که از این هفته بارداری به بعد خطراتی مادر و جنین را تهدید می کند و این به دلیل شرایط جسمانی و فیزیکی فرد باردار می باشد. اما اگر به طور کلی بخواهیم از نظر پزشکی این موضوع را بررسی کنیم باید گفت که بهترین زمان برای سفر زنان بارداری سه ماهه دوم بارداری است. این در حالی است که در سه ماهه اول و سه ماهه سوم بارداری، سفر هوایی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. در سه ماهه سوم اصولا ریسک زایمان زودهنگام بالا می رود و باعث می شود که سفر با استرس و نگرانی همراه باشد. این موضوع ممکن است برای سلامت جنین و مادر خطرآفرین باشد. در نتیجه سفر هوایی جز در موارد ضروری و کاملا اورژانسی پیشنهاد نمی شود.

قوانین پرواز برای زنان باردار در تمامی ایرلاین های داخلی یک بخش قطعی دارد به این حالت که پرواز در ماه آخر بارداری و از هفته 35 بارداری به بعد کاملا ممنوع است.
البته عوامل کلی در قوانین پرواز برای زنان باردار دخیل است، شامل سن بارداری، نوبت بارداری، طول پرواز و گواهی پزشکی است.
اما در پرواز های خارجی بیشتر شرکت های هواپیمایی سفر برای زنان باردار را تا هفته 36 بارداری برای یک فرزند بدون ممانعت دانسته اند. برای زنانی که چند قلو باردار هستند این قانون تا هفته 32 بارداری است. البته نداشتن مشکل خاص زنان باردار نیز در این مورد ملاک است.


قوانین پرواز برای زنان باردار


قوانین پرواز برای زنان باردار

امروزه قوانین پرواز برای زنان باردار را می‌توانید از راه‌های مختلف مطلع شوید.آژانس‌های مسافرتی به عنوان مجری و ارائه دهنده خدمات گردشگری در کنار شما هستند تا راهنماییتان کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در تورجور تماس بگیرید.