برای پیدا کردن کانتر شرکت هواپیمایی و سالن Check-in نگران نباشید

1402/03/23

سفر های هوایی بسیار مهیج و شاید برای اولین بار کمی نگران کننده باشند. در این نوشتار ما قصد داریم در مورد پیدا کردن کانتر شرکت هواپیمایی و سالن Check-in توضیحاتی ارائه دهیم تا شما بتوانید این مرحله را به راحتی انجام دهید. همانطور که می دانید پیش از انجام هر کاری برای سفر با هواپیما باید بلیط مورد نظر خود را رزرو کنید. این کار را می توانید چه به صورت حضوری و چه به صورت اینترنتی انجام دهید. در خرید بلیط اصولا دو مورد حائز اهمیت است، یکی زمان بلیط و دیگری هزینه بلیط. با توجه به کلاس سفری که انتخاب می کنید و همچنین مبدا و مقصد، قیمت بلیط می تواند در محدوده های قیمتی متفاوتی باشد. هنگام خرید اینترنتی بلیط از سایت های مختلف شما می توانید قیمت بلیط در ایرلاین های متفاوت را با همدیگر مقایسه کنید و در نهایت یک بلیط مناسب تهیه کنید. رزرو بلیط اولین گام در انجام یک سفر هوایی محسوب می شود.

مراحل رزرو بلیط پیش از شروع سفر و خارج از فرودگاه انجام می شود. شما مسلما همراه خود وسایل و چمدان هایی خواهید داشت که نیاز است برای تحویل آن به دنبال پیدا کردن کانتر شرکت هواپیمایی و سالن Check-in باشید. فراموش نکنید که چمدان را باید با توجه به قوانین ایرلاین آماده کنید. شما در سفر های داخلی و خارجی مختلف می توانید وسایل را در وزن مشخصی حمل کنید. در هنگام ورود به فرودگاه و پیدا کردن کانتر شرکت هواپیمایی، چمدان را به مامور ایرلاین تحویل می دهید و کارت پرواز خود را دریافت خواهید کرد. در نظر داشته باشید که تا انتهای سفر شما به این چمدان دسترسی نخواهید داشت. این چمدان را در فرودگاه مقصد تحویل می گیرید. یکی از نکات مهمی که در این زمینه وجود دارد، این است که رسید تحویل چمدان را باید تا انتهای سفر نزد خود نگه دارید. زیرا ممکن است با گم شدن چمدان با مشکلاتی روبرو شوید که مسلما این رسید به شما کمک خواهد کرد.

ایرلاین

از ساعاتی قبل در فرودگاه حاضر باشید

پیشنهاد می کنیم ساعاتی قبل از پرواز در سالن فرودگاه حاضر شوید، زیرا ممکن است برای پیدا کردن کانتر شرکت هواپیمایی و سالن Check-in کمی معطل شوید. البته در نظر داشته باشید با توجه به اطلاعات بلیط می توانید به راحتی کانتر و سالن چک این را پیدا کنید. اصولا شرکت های هواپیمایی تابلو های بزرگی دارند که شما می توانید به راحتی آن ها را پیدا کنید. در روز های شلوغ سال ممکن است سالن چک این شلوغ باشد و این باعث شود که شما کمی معطل بمانید. در نتیجه پیشنهاد می کنیم هر چه زودتر در فرودگاه حاضر شوید. اصولا برای سفر های داخلی پیشنهاد این است که حداقل یک ساعت قبل از سفر و برای سفر های خارجی حداقل سه ساعت قبل از سفر در فرودگاه حاضر باشید. بسته بندی چمدان هایی که همراه خود دارید، باید مطابق با قوانین ایرلاین ها باشد تا در کانتر شرکت هواپیمایی به مشکل نخورید. برای پیدا کردن کانتر ایرلاین خود می توانید از کارمندان فرودگاه کمک بگیرید.

سفر هوایی

پیدا کردن کانتر شرکت هواپیمایی و سالن Check-in به صورت آنلاین

در هر صورت برای پیدا کردن کانتر شرکت هواپیمایی و سالن Check-in نگران نباشید. همانطور که گفته شد شما می توانید هم به صورت آنلاین و هم با سوال از کارکنان فرودگاه کانتر شرکت هواپیمایی و سالن چک این را پیدا کنید. بهتر است مدارک مورد نیاز را از قبل برای دریافت کارت پرواز آماده کنید. اگر سفر خارجی دارید باید پاسپورت، کارت ملی و بلیط خود را تحویل دهید. در سفر داخلی نیز ارائه کارت ملی و بلیط ضروری است. البته برای اطمینان شناسنامه خود را نیز همراه داشته باشید. فراموش نکنید که برخی اوقات ممکن است شما در مسیر فرودگاه با مشکلاتی از جمله خرابی خودرو، ترافیک سنگین و ... روبرو شوید. در نتیجه پیشنهاد می کنیم که برای اینکه سفر شما با مشکل روبرو نشود و همچنین زمان کافی برای امور امنیتی در فرودگاه داشته باشید از ساعاتی قبل در فرودگاه حضور پیدا کنید. برخی ایرلاین ها 30 تا 60 دقیقه پیش از پرواز، تحویل کارت پرواز را متوقف می کنند.

پیش از اینکه به فرودگاه برسید از روز قبل پرواز راه های ارتباطی خود را که در اختیار ایرلاین قرار داده اید چک کنید. پیدا کردن کانتر شرکت هواپیمایی و سالن Check-in در فرودگاه از شما وقت زیادی نمی گیرد، اما شما باید تمامی مدارک مورد نیاز را قبل از پرواز چک کنید. از طرفی چک کردن راه های ارتباطی این امکان را به شما می دهد تا در صورت تاخیر پرواز متوجه آن شوید. باید گفت اصولا پرواز ها در ایران دارای تاخیری حدودا 2 تا 4 ساعته هستند.

پیدا کردن کانتر شرکت هواپیمایی و سالن Check-in

پیدا کردن کانتر

در این مقاله به طور مختصر نحوه پیدا کردن کانتر را بیان کردیم تا بتوانید بدون دغدغه راهی شوید. اگر قصد رزرو بلیط پرواز خارجی یا داخلی دارید تورجور در کنار شماست. تیم ما در تمام ساعات کاری شما را راهنمایی می‌کند.