قوانین هتل ‌های ترکیه

1401/03/03

اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید ابتدا باید با قوانین هتل ‌های ترکیه آشنا شوید. قوانین هتل‌داری معمولاً در کشورهای مختلف بر اساس قوانین جهانی تنظیم می‌شوند. اما به هر حال هر کشوری بر اساس قوانین داخلی و شرایط فرهنگی که دارد، قوانین خاصی هم به قوانین جهانی اضافه می‌کند. در ادامه در مورد قوانین هتل‌های این کشور توضیحات بیشتری خدمت شما بیان خواهیم کرد.


آشنایی با قوانین هتل ‌های ترکیه

همانگونه که در مقدمه هم خدمت شما توضیح دادیم، بسیاری از قوانین هتل ‌های ترکیه متناسب با قوانین جهانی هستند. مهمترین قوانینی که برای اقامت در هتل‌های این کشور باید مد نظر قرار دهید عبارتند از:

  • اولین قانونی که برای رزرو اتاق در کشور ترکیه باید مد نظر قرار دهید، پرداخت حداقل هزینه در هنگام رزرو است. شما حداقل باید هزینه یک شب اقامت را در همان مرحله رزرو پرداخت کنید تا در صورتی که قصد کنسل کردن اتاق را داشته باشید، بر اساس زمانی که رزرو را لغو می‌کنید، مبلغی خسارت از پیش‌پرداخت شما برداشته شود.
  • دومین قانون مهمی‌ که برای اقامت در ترکیه باید به آن توجه داشته باشید مربوط به کودکان است. همانند قوانین هتل‌های کشورمان و دیگر کشورهای جهان، اقامت هتل برای کودکان زیر دو سال رایگان و برای کودکان بین ۲ تا ۶ سال معمولاً به صورت نیم بها می‌باشد. البته ممکن است برای کودکان بین ۲ تا ۶ سال میزان تخفیف در هتل‌های گوناگون متفاوت باشد.
  • قانون دیگری که تقریباً در تمام دنیا در بحث هتلداری وجود دارد و کشور ترکیه هم از آن مستثنی نیست، زمان ورود و خروج از هتل می‌باشد. زمان تعیین شده برای تحویل اتاق ساعت ۱۴ عصر و زمان تخلیه اتاق ساعت ۱۲ ظهر می‌باشد. البته مانند هتل‌های کشور خودمان، در صورتی که اتاق خالی در هتل مدنظر شما وجود داشته باشد، امکان تحویل اتاق در زمانی زودتر از ساعت ۱۴ وجود دارد.

                                        قوانین هتل ‌های ترکیه                                                    

آیا در ترکیه برای اقامت در هتل، نسبت افراد اهمیت دارد؟

یکی از قوانینی که در هتل‌های ایران حساسیت بسیار زیادی نسبت به آن وجود دارد مسئله محرمیت مرد و زن نسبت به یکدیگر است. در هتل‌های داخلی کشورمان، زن و مرد برای اقامت در هتل باید سندی که نشان دهنده محرمیت آنها است ارائه دهند. اما ترکیه چنین قانونی ندارد و نسبت افراد با یکدیگر را مورد بررسی قرار نمی‌دهد. بر اساس قوانین هتل ‌های ترکیه، هتل‌های مختلف اتاق‌های دونفره خودشان را به دو صورت در اختیار مسافران قرار می‌دهند. اتاق‌ها توئین یا دبل هستند. یعنی یا در آن‌ها دو تخت مجزا وجود دارد و یا اتاق با تخت دو نفره به مسافران تحویل داده می‌‌شود. ضمناً دقت داشته باشید با وجود اینکه نیازی به اثبات محرمیت نیست اما برای اقامت در هتل‌های ترکیه داشتن مدارک شناسایی و گذرنامه ضروری است.

قوانین هتل ‌های ترکیه

دسته‌بندی هتل ‌های ترکیه

بر اساس قوانین هتل ‌های ترکیه ، هتل‌های موجود در این کشور به دسته بندی‌های خاصی تقسیم می‌شوند. البته برای نشان دادن امکانات هر هتل در این کشور مانند سایر کشورهای جهان آنها را به صورت هتل‌های ۱ تا ۵ ستاره تقسیم بندی می‌کنند. همچنین مهمان‌پذیر‌ها و مسافرخانه‌ها به صورت ۱ تا ۳ ستاره و اقامتگاه‌های شخصی به صورت هتل‌های بدون ستاره طبقه بندی می‌شوند. افرادی که به ترکیه سفر می‌‌کنند می‌‌توانند از هر کدام از این هتل‌ها استفاده کنند. توجه داشته باشید که صرفاً نام و تعداد ستاره‌های یک هتل تضمین کننده کیفیت آن نیست و پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه هتل‌های با کیفیت و با قیمت مناسب پیدا کنید حتما از سایت‌های معتبر نسبت به رزرو این هتل‌ها اقدام نمایید.

قوانین هتل ‌های ترکیه

برخی از رایج‌ترین قوانین هتل ‌های ترکیه

تا اینجا مهمترین قوانین هتل ‌های ترکیه را خدمت شما بیان کردیم. اما برخی قوانین هم هستند که بررسی آنها می‌تواند برای شما جالب باشد:

  • مسافر باید به این نکته توجه داشته باشد که پس از رزرو نهایی هتل امکان هیچ گونه تغییری در مشخصات مسافر وجود نداشته و برای اصلاح اطلاعات، او باید رزرو قبلی را کنسل و یک رزرو جدید ایجاد کند.
  • افرادی که قصد سفر به ترکیه دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که امکان انتقال اتاق به فرد دیگری اصلا وجود ندارد.
  • اگر سفر به ترکیه به هر دلیلی از جمله لغو پرواز کنسل شود، مسئولیت پرداخت خسارت به هتل تماماً بر عهده مسافر می‌باشد.
  • در سفر به ترکیه به این نکته توجه داشته باشید که اکثر هتل‌ها فقط سرویس بهداشتی فرنگی دارند. در صورتی که شما عادت به سرویس بهداشتی ایرانی دارید این مورد را حتماً قبل از رزرو اتاق چک کنید.

قوانین هتل ‌های ترکیه


هتل‌های ترکیه؛ متنوع و قانون‌مدار

قانون هتل‌های ترکیه بسته به سیاست‌گذاری متغیر است. اگر قصد سفر به ترکیه دارید بهتر است از قبل درباره قوانین مطلع شوید. اگر قصد سفر دارید تورجور در کنار شماست تا بهترین خدمات را تقدیمتان کند. برای آگاهی از شرایط با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.