با ترمینال های فرودگاه امام خمینی آشنا شوید

1402/03/15

فرودگاه بین المللی امام خمینی در جنوب شهر تهران واقع شده است و به صورت اختصار به نام IKIA شناخته می شود. در این نوشتار در مورد ترمینال های فرودگاه امام خمینی توضیحاتی ارائه خواهیم داد تا شما بیشتر با مسیر های ورودی و خروجی این فرودگاه آشنا شوید. طبق آمار به دست آمده در سال 2015 میزان 7.2 میلیون مسافر و میزان 64000 تن بار از این فرودگاه جابجا شده است. هدف شرکت هوایی فرودگاه امام خمینی این است که این فرودگاه تبدیل به یک قطب در منطقه شود و به عنوان اولین شهر فرودگاهی شناخته شود. در ترمینال های فرودگاه امام خمینی تمامی لوازم و وسایل مورد نیاز برای مسافران ورودی و خروجی موجود است و شما می توانید به راحتی خرید خود را انجام دهید. از امکاناتی که در فرودگاه امام خمینی وجود دارد می توان به تاکسی و خدمات حمل و نقل جابجایی و حتی کرایه خودرو، مکان تبادل ارز، دفاتر هواپیمایی، دفاتر اپراتور های تلفن همراه، کافی شاپ، فروشگاه ها و ... اشاره کرد.

ترمینال های فرودگاه امام خمینی

ترمینال های فرودگاه امام خمینی را بشناسید

ترمینال شماره یک قدیمی ترین ترمینال فرودگاه امام خمینی است که در سال 2007 تاسیس شد. در ترمینال شماره یک در سال حدود 9 میلیون نفر مسافر جابجا می شود. در نظر داشته باشید که فرودگاه امام خمینی به بیش از 30 کشور در جهان پرواز دارد که حدودا 64 مقصد برای این پرواز ها در نظر گرفته شده است. مساحت ترمینال شماره یک فرودگاه امام خمینی 100 هزار متر مربع می باشد. در ترمینال شماره یک خدماتی ارائه می شود که از جمله آن ها می توان به خودپرداز ها، شعب بانکی، تبادل ارز، فروشگاه ها، رستوران و کافی شاپ، اطلاع رسانی و خدمات، خدمات پزشکی، نمازخانه، سوپر مارکت و شارژر سیار، دفاتر اشیاء گمشده و همچنین سالن استعمال دخانیات اشاره کرد.

در نظر داشته باشید که در این ترمینال برای کودکان نیز فضای بازی در نظر گرفته شده است. در این ترمینال چندین هتل نیز وجود دارد که هرکدام دارای امکانات خاصی می باشند و شما برای اقامت نیز می توانید از این هتل ها استفاده کنید.

فرودگاه امام خمینی

ترمینال های شماره یک تا سه

ترمینال شماره یک که از قدیمی ترین ترمینال های فرودگاه امام خمینی است دارای چندین هتل مانند هتل نووتل، هتل ایبیس است. هتل نووتل دارای 296 اتاق است و دارای امکاناتی مانند رستوران، سالن کنفرانس و بخش های رفاهی و خدماتی است. علاوه بر این خدمات و امکانات این هتل دارای مراکز خرید است. هتل ایبیس یک هتل 5 ستاره است که دارای 196 اتاق می باشد و در 7 طبقه ساخته شده است. این هتل دارای سالن تشریفات اختصاصی، رستوران، سالن های پذیرایی، نمازخانه و سالن کنفرانس است. خدمات این هتل ها به صورتی است که مکانی مناسب برای مدیران عامل، مسافران ورودی و خروجی و ... است.

ترمینال شماره دو یکی دیگر از ترمینال های فرودگاه امام خمینی است که به نام ترمینال سلام نیز شناخته می شود. ترمینال سلام نخستین ترمینال فرودگاهی هوشمند ایران محسوب می شود. این ترمینال در سال 2019 افتتاح شد و مساحتی معادل 56000 متر مربع مساحت دارد. این ترمینال در ابتدا برای سفر های حج ساخته و تاسیس شد. در حال حاضر ترمینال سلام تنها ترمینال بین المللی فرودگاه امام خمینی است که حدودا توانایی جابجا کردن 5 میلیون مسافر را دارد. این ترمینال توسط مهندسین و معماران ایرانی طراحی شده است و در آن از معماری ایرانی استفاده کرده اند. این ترمینال مجهز به مرکز حمل و نقل زمینی می باشد. یکی از امکانات بسیار مهمی که ترمینال سلام دارا است، اینکه این ترمینال می تواند خدماتی برای هواپیما های بزرگی مانند ایرباس A380 فراهم کند. ترمینال سلام سه طبقه است و همچنین 52 پیشخوان ارائه سرویس دارد. این ترمینال دارای 9 دروازه پرواز است و 6 پل سوار مسافر دارد.

ترمینال سلام


ترمینال ایرانشهر یکی دیگر از ترمینال های فرودگاه امام خمینی می باشد که هنوز به صورت کامل تاسیس نشده است. طبق پیش بینی های انجام شده این ترمینال قرار است در مرحله اول توسعه خود گنجایش ظرفیتی معادل 25 میلیون نفر مسافر را داشته باشد. با اتمام این کار ظرفیت جابجایی مسافر در مراحل بعدی توسعه این ترمینال چیزی معادل 90 میلیون نفر برآورد شده است. هر ایرلاین در ترمینال مخصوص خود فعالیت دارد. برای مثال در ترمینال شماره یک ایرلاین های کیش ایر و زاگرس فعالیت می کنند. در ترمینال شماره دو نیز شرکت های هواپیمایی مانند ایران ایر، قشم ایر، آتا و ... فعالیت دارند.


فرودگاه امام خمینی؛ دروازه ورود و خروج

برای عزیمت به دیگر کشورها باید از طریق فرودگاه امام خمینی راهی شوید. این فرودگاه با خمات خوبش از جمله سی آی پی سفری راحت را برای گردشگران رقم می‌زند. به یاد داشته باشید که برای رزرو بلیط هواپیما می‌توانید از طریق تورجور اقدام کنید. همکاران ما در تمام ساعات کاری راهنماییتان می‌کنند.