قوانین پرواز های خارجی که بهتر است بدانید

1401/03/03

سفر به کشور های خارجی همان اندازه که هیجان انگیز است به همان اندازه هم می تواند دغدغه و نگرانی داشته باشد. در این نوشتار ما قصد داریم در مورد قوانین پرواز های خارجی توضیحاتی ارائه دهیم تا شما یک سفر خارجی را با خیالی آسوده تجربه کنید. در نظر داشته باشید که مدارک مورد نیاز برای یک سفر خارجی ضروری ترین موردی است که باید آن را همراه داشته باشید. برخی کشور ها برای مسافران ایرانی نیاز به ویزا ندارند و برای برخی دیگر نیز باید ویزا را تهیه کنید. در این مورد باید اقداماتی انجام دهید. برای نخستین گام شما باید اقدام به دریافت پاسپورت یا گذرنامه کنید. برای دریافت گذرنامه باید به دفاتر پلیس + 10 مراجعه نمایید تا بتوانید طی مراحل قانونی اقدام به دریافت پاسپورت خود کنید. گذرنامه با توجه به مراحل قانونی در یک بازه زمانی صادر می شود. برای دریافت ویزا و روادید نیز باید اقداماتی انجام دهید که این موضوع بستگی به شرایط پرواز و همچنین کشور مقصد دارد.

پاسپورت

شرایط دریافت ویزا

در پاراگراف قبلی اشاره شد که برخی کشور ها برای اقامت و یا سفر نیاز به روادید یا ویزا ندارند. در نظر داشته باشید آشنایی با قوانین پرواز های خارجی به شما کمک خواهد کرد که تمامی مراحل سفر را به درستی انجام دهید و یک سفر بدون نگرانی داشته باشید. در ابتدا اینکه شما می خواهید به کدام کشور سفر کنید؟ آیا این کشور نیاز به روادید دارد یا نه؟ ابتدا باید در مورد این موضوع اطلاعاتی کسب کنید. برای دریافت ویزا باید به سفارت کشور مورد نظر مراجعه نمایید. نکته مهمی که در این مورد وجود دارد، این است که برای رسیدن به کشور مقصد ممکن است شما به چند ویزا نیاز داشته باشید. در نظر داشته باشید برخی اوقات کشور مقصد نیاز به ویزا ندارد، اما ممکن است شما برای رسیدن به کشور مقصد از فرودگاه های چند کشور عبور کنید. به علت توقفی که در این کشور ها دارید هر چند کوتاه مدت، شما نیاز به ویزای این کشور های نیز دارید.

این مورد را می توان یکی از قوانین کشور های خارجی دانست که برای سفر به آن ها نیاز دارید. برای مثال شما برای رسیدن به کشور آمریکا یا اقیانوسیه، باید از چند کشور عبور کنید. این کشور ها هر کدام ممکن است نیاز به ویزا داشته باشند یا نه. در هر صورت برای هر کشوری که شما در حین سفر و رسیدن به مقصد توقف دارید، باید روادید تهیه کنید. در نتیجه بررسی های لازم را پیش از سفر انجام دهید تا بتوانید یک سفر بدون دغدغه داشته باشید. برای تهیه ویزا باید حداقل ده روز قبل از سفر اقدامات لازم را انجام دهید. پیشنهاد می کنیم پیش از خرید بلیط هواپیما بهتر است که به اطلاعات ویزای خود از جمله تاریخ شروع و انقضای ویزا، حداکثر زمان اقامت در کشور مقصد دقت کنید. زمان اقامت توسط سفارت کشور مربوطه در ویزا قید می شود. ویزا را به آژانس هوایی که بلیط را از آن خریداری کرده اید، تحویل دهید تا اطلاعات مورد نیاز در بلیط قید شود.

پرواز خارجی

قوانین پرواز های خارجی برای سفر

پرواز های خارجی و داخلی دارای قوانینی هستند که شما باید با آن ها آشنا باشید که در حین سفر با مشکلاتی روبرو نشوید. در قوانین سفر های خارجی باید گفت پاسپورت و ویزای معتبر حرف اول را می زند. در نتیجه باید مواردی را در نظر داشته باشید. از جمله این موارد می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • در وارد کردن نام و نام خانوادگی دقت کنید. امکان تغییر نام وجود ندارد و باید بلیط را کنسل کنید. در این صورت مشمول جریمه کنسلی خواهید شد.
  • به مسافت فرودگاه و ترمینال های خروجی و ورودی دقت کنید، زیرا ممکن است با یک محاسبه اشتباه از پرواز جا بمانید. همچنین زمان لازم جابجایی میان دو ترمینال را برآورد کنید.
  • برای سفر های خارجی باید حداقل از 4 ساعت قبل در فرودگاه حاضر باشید.
  • اگر در سفر کودک یا نوزاد همراه خود دارید باید طبق شرایط و قوانین خرید بلیط را انجام دهید.
  • بلیط رفت و برگشت را باید خریداری کنید.

یکی از قوانین پرواز های خارجی این است که برای رفت و برگشت باید بلیط تهیه کنید اما اگر دارای شرایطی باشید می توانید فقط بلیط را خریداری نمایید. از جمله این شرایط می توان به اقامت دائم یا موقت در کشور مقصد، داشتن ویزای بلند مدت با تاریخ انقضای بیش از یک سال، داشتن بلیط ادامه مسیر اشاره کرد.

قوانین پروازهای خارجی

خرید بلیط پرواز خارجی نیازمند آگاهی از قوانین پروازهای خارجی است. تمام اطلاعات مورد نیاز توسط آژانس عرضه‌کننده ارائه می‌شود. اگر قصد سفر به مقاصد خارجی دارید تورجور در کنار شماست. پرسنل ما با سال‌ها تجربه و سابقه در کنار شما هستند تا راهنماییتان کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.