هر آنچه که در مورد راهنمای پرواز خارجی باید بدانید

یوآل 1402/04/18

سفرهای خارجی همان اندازه که لذت بخش و هیجان انگیز هستند کمی با دغدغه و نگرانی نیز همراه می باشند. در این نوشتار ما در مورد راهنمای پرواز خارجی توضیحاتی ارائه خواهیم داد تا شما بیشتر با این مضمون آشنا شوید. در سفر های خارجی باید بدانید که چه چیزی همراه خود داشته باشید و مدارک مورد نیاز چیست؟ اینکه شما وارد یک کشور دیگر می شوید و اگر سفر اول شما باشد مسلما با نگرانی هایی همراه است. در نتیجه سعی کنید پیش از یک سفر خارجی اطلاعات لازم را کسب کنید تا در طول سفر به مشکل برخورد نکنید. مدارک لازم برای یک سفر خارجی را از پیش آماده کنید. پاسپورت و ویزا در درجه اول هستند. فراموش نکنید پیش از سفر خارجی گذرنامه باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. در نظر داشته باشید که برای ورود به برخی کشور ها شما نیاز به ویزا دارید و برای بعضی کشور ها خیر. ویزای برخی کشور ها به نام ویزای فرودگاهی صادر می شود.

در غیر این صورت شما باید ویزای معتبر تهیه کنید. یکی از نکات مهمی که بسیاری از مسافران آن را فراموش می کنند، پرداخت فیش عوارض خروج از کشور است. این فیش باید در یکی از شعبه های بانک ملی پرداخت شود. در فرودگاه امام شعبه بانک ملی وجود دارد، اما پیشنهاد ما این است که انجام این کار را به ساعات آخر موکول نکنید. حتی ممکن است به علت معطل شدن در شعبه بانک ملی پرواز خود را از دست بدهید. در نتیجه بهتر است تمامی کار های مربوط به پرواز را از قبل انجام دهید تا زمان حضور در فرودگاه به مشکل برخورد نکنید. از دیگر موارد مهمی که باید برای سفر های خارجی در نظر داشته باشید، این است که مقدار مجاز بار را شناسایی کنید. خطوط پروازی مختلف قوانین متفاوتی دارند. برای هر فرد میزان بار در خطوط هوایی بین 20 تا 50 کیلوگرم در نظر گرفته شده است. میزان بار به نوع هواپیما و بلیط و البته مسیر پروازی بستگی دارد.


سفر خارجی

قانون سفر های خارجی را بدانید

در مورد سفر خارجی باید گفت که بار مجاز برای حمل و نقل 30 کیلوگرم می باشد. اما باید گفت افرادی که بلیط کلاس بیزینس دارند، می توانند بین 10 تا 20کیلوگرم بار بیشتر همراه خود داشته باشند. این میزان برای هر نفر تعریف شده است. اما نکته ای که وجود دارد این است که چمدان باید حداکثر 30 کیلوگرم وزن داشته باشد. در نتیجه اگر شما دو نفر هستید، می توانید دو چمدان با میزان بار حداکثر 30 کیلوگرم با خود حمل کنید. وسیله های هر فرد باید جداگانه قرار بگیرد یا اینکه در یک چمدان از 30 کیلوگرم بار بیشتر نباشد. در نظر داشته باشید که هنگام سفر های خارجی باید وسایل غیرمجاز را شناسایی کنید و از حمل آن ها خودداری نمایید. از جمله این وسایل می توان به مواد آتش زا و منفجره، اسپری های خوشبو کننده، مواد اسیدی و ... اشاره کرد. این ها از جمله موارد امنیتی و ایمنی هستند که باید توسط مسافران رعایت شوند.

یکی دیگر از مواردی که از جمله راهنمای پرواز خارجی محسوب می شود، حضور به موقع در فرودگاه است. در نظر داشته باشید که برای یک پرواز خارجی باید 3 ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید. کانتر پرواز خارجی یک ساعت قبل از پرواز بسته می شود. در نتیجه پیشنهاد می کنیم پیش از سفر های خارجی، زمانی که اطلاع دارید ممکن است فرودگاه ها شلوغ باشند زودتر از موعد مقرر در فرودگاه حاضر باشید. در برخی زمان ها به خصوص تعطیلات مانند تعطیلات نوروز صف های تحویل بار، بررسی پاسپورت و بازرسی بدنی شلوغ هستند. مدارک مورد نیاز را قبل از سفر چندین بار چک کنید تا در فرودگاه به مشکل برخورد نکنید.

پاسپورت

نکات کلی در مورد راهنمای پرواز خارجی

این نکات را به صورت کلی در مورد راهنمای پرواز خارجی در نظر داشته باشید:

  • ارز تهیه کنید.
  • پاسپورت شما باید پیش از سفر حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • با قوانین فرودگاه آشنا باشید.
  • به موقع در فرودگاه حاضر شوید و دقت کنید که پرواز شما از کدام ترمینال است.
  • مراحل سوار شدن به هواپیما را با دقت پشت سر بگذرانید.
  • در صورت هر گونه سوال می توانید از کارمندان فرودگاه و مهمانداران کمک بگیرید.


راهنمای پرواز خارجی

راهنمای پرواز خارجی

امروزه از طریق وب سایت‌های گردشگری می‌توانید اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید. تورجور نیز به عنوان ارائه دهنده خدمات گردشگری در کنار شماست تا بهترین‌ها را تقدیمتان کند. رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل از جمله خدمات ما برای گردشگران است. برای اگاهی از شرایط کافیست با ما تماس بگیرید