فرق بلیط هواپیما اکونومی با سیستمی در چیست؟

یوآل 1402/03/17

برای خرید بلیط هواپیما شما انتخاب های بسیاری دارید که مطابق با شرایط خود می توانید خرید کنید. در این نوشتار ما در مورد فرق بلیط هواپیما اکونومی با سیستمی توضیحاتی ارائه خواهیم داد تا شما بیشتر با این کلاس های پروازی آشنا شوید. کلاس های پروازی مختلف هستند و بلیط های هواپیما اصولا به صورت اکونومی، سیستمی و بیزینس به مشتریان عرضه می شوند. شاید اگر برای نخستین بار نام کلاس های پروازی را بشنوید، در مورد تفاوت آن ها اطلاعی نداشته باشید. در حالت کلی برای خرید بلیط هواپیما شما می توانید از طریق سیستمی و چارتری اقدام نمایید. بلیط های چارتری اصولا به نام بلیط هایی با تخفیف ویژه شناخته می شوند که مسلما نام آن ها را زیاد شنیده اید. اما فراموش نکنید بلیط های چارتری قوانین و شرایط خاصی دارند که اگر در خرید آن ها دقت نکنید، ممکن است از بلیط های معمولی برای شما گران تر تمام شوند. شاید بتوان گفت بلیط های چارتری ریسک محسوب می شوند.

بلیط اکونومی یا سیستمی

فرق بلیط هواپیما اکونومی با سیستمی را بدانید

اما در مورد خرید فرق بلیط هواپیما اکونومی و سیستمی باید گفت که پرواز های سیستمی انواعی از پرواز ها هستند که از مدت ها پیش برنامه ریزی می شوند. از زمانی که برنامه ریزی این پرواز ها قطعی می شود، بلیط ها برای فروش به مسافران آماده است. در مورد پرواز های سیستمی باید گفت که این پرواز ها هزینه ثابتی دارند و در هیچ موقعیتی قیمت آن ها تغییر نخواهد کرد. این موضوع دقیقا برعکس پرواز های چارتری است. در پرواز های سیستمی چه شما بلیط خود را از دو ماه قبل خریداری کنید چه از یک هفته قبل، در هر صورت هزینه ثابتی پرداخت خواهید کرد. این بلیط ها را می توانید از آژانس های گردشگری رزرو کنید و یا اینکه به طور مستقیم اقدام به خریداری آن ها از شرکت های هواپیمایی نمایید. در نتیجه پیشنهاد می کنیم اگر از سفر خود مطمئن هستید، از بلیط های سیستمی استفاده کنید. در غیر اینصورت از کلاس های دیگر بلیط های شرکت های هواپیمایی استفاده نمایید.

از دیگر موضوعاتی که می توان در مورد فرق بلیط هواپیما اکونومی با سیستمی بیان کرد، شرایط کنسلی و استرداد بلیط است. تغییر روز و ساعت در بلیط های سیستمی و همچنین شرایط کنسلی و استرداد بلیط، طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری انجام می شود. در صورت کنسلی بلیط، مبلغی از قیمت بلیط کم می شود و بقیه هزینه به مسافر برگشت داده می شود. اما در این مورد باید گفت که میزان جریمه تعیین شده برای کنسلی بلیط بستگی به فاکتور هایی دارد. از جمله این فاکتور ها می توان به شرکت هواپیمایی، زمان اعلام کنسلی توسط مسافر، کلاس پروازی اشاره کرد. هر چه شما در زمانی نزدیک به پرواز بلیط را کنسل کنید، جریمه آن بیشتر خواهد شد و میزان بیشتری از هزینه بلیط کسر می شود. یکی از نکات مهمی که در مورد بلیط های سیستمی وجود دارد این است که این بلیط ها برای کودکان 2 تا 12 سال شامل 50 درصد تخفیف می شوند.

بلیط اکونومی یا سیستمی2

کلاس اکونومی

یکی دیگر از کلاس های پروازی که بسیار رایج و البته پرفروش است، کلاس اکونومی است. فرق بلیط هواپیما اکونومی با سیستمی می تواند در فاکتور های مختلفی مانند خدمات ارائه شده باشد. البته باید در نظر داشته باشید که بلیط های سیستمی انواع مختلفی دارند که پرواز اکونومی نیز یکی از آن ها محسوب می شود. پرواز های اکونومی را اصولا با علامت اختصاری Y نشان می دهند. باید گفت کلاس پروازی بلیط های اکونومی اصولا بیشترین تعداد صندلی های یک هواپیما را شامل می شوند. از طرفی امکانات این کلاس پروازی معمولی است و شامل روزنامه و ژورنال های تبلیغاتی، دسترسی به مانیتور و هدفون است. در پرواز های اکونومی اصولا دو نوع غذا در نظر گرفته شده است که مسافر با سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب می کند. در پرواز های طولانی سرو نوشیدنی به تعداد 3 تا 4 بار انجام می شود.

این موارد دو نوع از کلاس های پروازی بودن که مسافران با توجه به شرایط خود می توانند یکی از آن ها را انتخاب کنند. اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که بلیط های سیستمی شامل کلاس های پروازی فرست، بیزینس، اکونومی می شوند. شما برای سفر های خارجی و داخلی می توانید از این کلاس های سفری استفاده کنید. این کلاس های پروازی در موارد بسیاری با هم تفاوت دارند که مهمترین آن ها را می توان قیمت دانست. در نتیجه می توان گفت مهمترین فرق بلیط هواپیما اکونومی با سیستمی در قیمت آن ها است.


تهیه انواع بلیط

اگر قصد خرید انواع بلیط دارید تورجور در کنار شماست. ما انواع بلیط‌های داخلی و خارجی را تهیه می‌کنیم تا بدون دغدغه راهی سفر شوید. همچنین رزرو تور و هتل نیز از دیگر خدمات ماست که در اختیارتان قرار می‌گیرد. برای رزرو انواع بلیط یا هتل کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید.