ایرلاین های محبوب ایران را بشناسید

1401/02/29

در دنیای پیشرفته امروزه سفر های هوایی برای همه افراد جذابیت خاص خود را دارد. در این نوشتار ما قصد داریم در مورد ایرلاین های محبوب ایران توضیحاتی ارائه دهیم. ناوگان هوایی جمهوری اسلامی ایران ایر 21 ایرلاین می باشد که شامل ایرلاین های داخلی و خارجی می شود. این ایرلاین ها خدمات پرواز های داخلی و خارجی را به مسافران ارائه می کنند. ایرلاین ها نسبت به خدماتی که به مسافران خود ارائه می دهند دسته بندی می شوند. از جمله می توان به خدمات فنی، خدماتی، امنیتی، بازرگانی اشاره کرد. اما نکته مهمی که برای هر مسافری حائز اهمیت است، امنیت سفر می باشد. این موضوع را می توان مهمترین خدمتی معرفی کرد که یک ایرلاین به مسافران خود ارائه می دهد. در سفر های داخلی و خارجی، امنیت سفر حرف اول را می زند. طبق استاندارد هایی که به آن ها اشاره شد، رتبه بندی ایرلاین ها انجام می شود. سابقه کاری یک ایرلاین تاثیر آنچنانی بر روی رتبه بندی آن ندارد.


ایران ایر

معیار انتخاب ایرلاین های محبوب ایران

21 ایرلاین از سال 1340 فعالیت خود را در ایران آغاز کردند که همچنان برخی از این ایرلاین ها فعالیت ها خود را ادامه می دهند و از ایرلاین های محبوب ایران محسوب می شوند. معیار های استاندارد که برای تعیین یک ایرلاین محبوب باید در نظر گرفته شود موارد بسیاری هستند.
از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان درصد تاخیر یک ایرلاین
  • تعداد پرواز های ایرلاین
  • تعداد مسافران ایرلاین در یک بازه زمانی مشخص
  • تعداد سانحه های هوایی یک ایرلاین
  • ناوگان هوایی یک ایرلاین
  • مسیر های پروازی یک ایرلاین

این موارد از جمله معیار و استاندارد هایی هستند که برای تعیین ایرلاین های محبوب ایران از آن ها استفاده می شود. همانطور که اشاره شد در یک سفر امنیت جان مسافران حرف اول را می زند و به همین دلیل می توان مهمترین معیار برای انتخاب یک ایرلاین محبوب را امنیت آن محسوب کرد.

ایرلاین محبوب ایران

ایرلاین های محبوب ایران را بشناسید

ایران ایر قدیمی ترین ایرلاین ایران است که می توان آن را از ایرلاین های محبوب ایران محسوب کرد. در سال 1325 نخستین شرکت هواپیمایی به نام Iranian AirWays (ایرانین ایرویز) تاسیس شد. بعد از افتتاح این شرکت هوایی، در سال 1333 شرکت هواپیمایی دیگری به نام Persian Airways (پرشین ایرویز) کار خود را آغاز کرد. اما در سال 1341 دو شرکت هواپیمایی ایرانین ایرویز و پرشین ایرویز ادغام شدند. این دو شرکت هواپیمایی فعالیت خود را تحت نام هما یا ایران ایر آغاز کردند. این ایرلاین توانست نیاز های پروازی ایران را برطرف کند و پرواز های داخلی و خارجی بسیاری را مدیریت نماید. شاید برای شما سوال باشد که اولین پرواز ایران ایر از تهران به کدام مقصد بود؟

ایرلاین ماهان


اولین پرواز شرکت هواپیمایی هما از تهران به مشهد انجام گرفت. امروزه تعداد پرواز های داخلی ایران ایر به 35 پرواز به مقصد 35 شهر انجام می شود. 26 شهر خارجی مقصد هواپیماهایی شرکت هواپیمایی این ایرلاین قدیمی هستند. ایران ایر دارای 51 فروند هواپیما می باشد. یکی دیگر از معیار های انتخاب یک ایرلاین استفاده از بهترین هواپیما ها است که ایران ایر دارای این ویژگی است. ایران ایر از نظر اطلاع رسانی به مسافر در سال 1392 رتبه نخست را کسب کرد.

ماهان از ایرلاین های محبوب ایران

در سال 1371 یک شرکت هواپیمایی به نام ماهان فعالیت خود را آغاز کرد که می توان امروزه آن را از ایرلاین های محبوب ایران محسوب کرد. ماهان را می توان یکی از پرطرفدارترین ایرلاین های کشور محسوب کرد. این ایرلاین از بهترین و به روز ترین تکنولوژی ها استفاده می کند. در سال 1400 ماهان کم تاخیرترین ایرلاین شناخته شد. در سال 2007 ماهان موفق به کسب گواهینامه بهترین پرواز بیزینس در خاورمیانه شد. این شرکت هواپیمایی دارای 54 فروند هواپیما می باشد.

آتا؛ امن ترین ایرلاین کشور

آتا به عنوان یکی از ایرلاین های محبوب ایران شناخته می شود که در سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرد. آتا به عنوان امن ترین شرکت هواپیمایی ایران شناخته شده است. این ایرلاین تا به حال 5 حادثه داشته است که هیچ مرگ و میری به دنبال نداشته است. آتا دارای 16 فروند هواپیما است.

اگر بخواهیم دیگر ایرلاین های محبوب ایران را نام ببریم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کیش ایر که نخستین شرکت هواپیمایی دارای IOSA در ایران است.
  • قشم ایر که به عنوان بهترین کترینگ شناخته شده است.
  • شرکت هواپیمایی آسمان بیشترین سهم در پرواز های خارجی را در میان ایرلاین ها دارد.
  • زاگرس به عنوان یک شرکت هواپیمایی جوان و استاندارد شناخته می شود.
  • شرکت هواپیمایی معراج که دارای طولانی ترین مسیر پروازی است.


ایرلاین های محبوب ایران

رزرو بلیط بهترین ایرلاین‌ها

اگر دوست دارید تا اقدام به رزرو بلیط بهترین ایرلاین‌های ایران کنید تورجور در کنار شماست. ما در کمترین زمان اقدام به رزرو می‌کنیم و در خلق سفری عالی کمکتان می‌کنیم. برای اطلاع از شرایط نیز می‌توانید با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.